NJUJORK, Čuveni krem “nutela” (Nutella), italijanskog proizvođača Ferero (Ferrero), proizvodi se na pet kontinenata od sastojaka koji potiču iz čitavog svijeta, te je stoga pravi simbol globalizacije, navodi se u nedavnoj studiji OECD koja se bavila industrijskim brendovima.
Često osporavana, a redovno imitirana, “nutela” je pravi predstavnik marki koje su osvojile svijet, piše švajcarski list 24 sata.
U istraživanju se navodi da se godišnje blizu 250.000 tona ovog krema proizvodi u devet fabrika širom svijeta: pet u Evropi (Francuska, Njemačka, Poljska i dvije u Italiji), jedna u Rusiji, jedna u Kanadi, dvije u Južnoj Americi (Brazil i Argentina) i jedna u Australiji.
Svi ovi proizvodni centri koriste sirovine iz različitih dijelova svijeta: lješnik iz Turske, palmino ulje iz Malezije, kakao iz Nigerije, šećer iz Brazila i Francuske, vanilu iz Kine i Francuske, i još obrano mlijeko koje se prozvodi u zemlji u kojoj je smještena fabrika.
Distribucija se vrši putem 75 prodajnih objekata širom svijeta, a glavni centri distribucije su u Evropi, Sjevernoj i Južnoj Americi i Okeaniji.
U Aziji ne postoji nijedna fabrika “nutele“ zato što ovaj slatki krem od lješnika nije popularan na azijskom kontinentu, dodaje se u studiji. Umjesto njega, ovdje je tražen jedan drugi Fererov brend – “roše” (Roćer), koji se proizvodi u jednoj fabrici u Indiji. Tanjug