BERLIN, Globalno tržište automobila će nastaviti da se širi u narednim godinama, predvođeno prije svega Kinom u kojoj će se prodaja automobila udvostručiti do 2019. godine, pokazuju rezultati istraživanja konsultantske kuće PwC.
“Dok će se prodaja automobila i lakih kamiona vjerovatno udvostručiti u Kini od 2012. do 2019, tržište automobila u Evropi i SAD će takođe zabilježiti rast, ali će broj registrovanih vozila teško dostići nivoe viđene u prošlosti”, navedeno je u toj studiji, a prenosi Frans pres.
Prema riječima stručnjaka PwC-a, prodaja automobila u Kini će dostići 27,7 miliona jedinica u 2019. godini, u poređenju sa 15,8 miliona iz prošle godine, dok bi prodaja ove godine trebalo da poraste na 18,1 miliona jedinica.
“U Kini i u drugim zemljama u razvoju postoji prostor za dodatni rast tržišta automobila, jer je sve više ljudi u poziciji da kupi svoj prvi auto”, izjavio šef automobilskog odjeljenja PwC-a u Njemačkoj i Evropi, Feliks Kuhnert.
Sa druge strane, Evropa bi u drugoj polovini godine mogla da ugleda svjetlo na kraju tunela, uz stabilizaciju prodaje automobila.
Međutim, stručnjaci PwC-a ukazuju na daleko slabiji rast u Evropi nego u Kini, predviđajući za ovu godinu prodaju od 12,1 milion vozila i 14,9 miliona za 2019. godinu, što je daleko ispod rekordnih 16 miliona vozila koliko je prodato u 2007. godini, prije izbijanja krize.
Istovremeno, prodaja u SAD bi trebalo da poraste sa 15,4 miliona na 16,7 miliona vozila. Tanjug