BEOGRAD, Srpske putarske firme traže od države da im dodijeli posao na dijelu istočnog kraka Koridora 10, pošto su sa austrijskom „Alpinom“ nedavno raskinuti ugovori.
Predstavnici domaćeg konzorcijuma ističu da nema potrebe za novim tenderom za završetak dijela najvažnijeg putnog pravca od Pirota do Dimitrovgrada, jer praksa je da ukoliko prvoplasirani izvođač odustane ili ode u stečaj, sljedeći na „rang-listi“ ulazi u posao. Kako stvari stoje, na redu su putari iz Srbije. U „Koridorima Srbije“ kažu da tender mora da se raspiše, jer to nalažu pravila kreditora, Svjetske i Evropske banke za obnovu i razvoj.
Krajem juna 2009. godine završen je tender za obilaznicu oko Dimitrovgrada. „Alpina“ je bila prva po cijeni, a drugoplasirani je bio ESCT iz Ljubljane, koji je u međuvremenu likvidiran. Treći po cijeni bio je domaći konzorcijum, koji je predvodio „Planum“ sa „Putevima Užice“ i PZP „Beograd“. Putari iz Srbije kažu da gradnja može da se ponudi domaćem konzorcijumu bez ikakvih uredbi, leks specijalisa (prijedlog odlazećeg ministra saobraćaja Milutina Mrkonjića) ili tendera. Slično je i za trasu Pirot – Dimitrovgrad. Krajem jula 2010. „Alpini“ je dodijeljen ovaj posao. Drugo mjesto zauzelo je slovenačko „Primorje“ koje više ne postoji. Treći je bio domaći konzorcijum.
– Mi tražimo taj posao, ali je pitanje hoće li „Koridori Srbije“ moći da ga dodjele nama bez tendera, tačnije, da li će kreditori to dozvoliti – kaže Milan Bojović, direktor „Puteva Užice“. – Praksa je da drugoplasirani uđe u posao ako prvi odustane odmah poslije tendera, ali je pitanje koliko je to moguće dvije-tri godine kasnije. Ali, svakako, mi očekujemo da nas „Koridori“ pozovu i da dobijemo taj posao.
Predvodnik domaćeg konzorcijuma bio je „Planum“, a direktor ovog preduzeća Ratomir Todorović, ističe, za „Novosti“, da će tražiti sastanak sa nadležnima u „Koridorima Srbije“.
– Država je ta koja se zadužuje, ona vraća kredit i ona je vlasnik tog novca – ističe Todorović. – Valjda smo se konačno opametili ko treba da se pita, banka ili država. Znamo mi dobro kako je „Alpina“ ušla u Srbiju, kao i druge strane kompanije. Na neka vrata. Ako, ipak, „Koridori“ raspišu tender, vidjećemo kakvi su uslovi.
Izmjene
Stručnjaci kažu da pravila kreditora mogu da se zaobiđu samo ako Ministarstvo saobraćaja pokrene inicijativu, kojom bi Vlada Srbije iz drugih izvora obezbjedila novac za završetak radova. Novosti