LONDON, Povjerenje potrošača u svijetu poraslo je u drugom tromjesečju ove godine, pri čemu su najoptimističniji potrošači u Indiji a najpesimističniji u Portugalu, pokazalo je danas objavljeno istraživanje konsultantske kompanije Nilsen (Nielsen).
Nilsenov indeks globalnog povjerenja potrošača u drugom tromjesečju ove godine ojačao je jedan bod na 94 boda, prenose agencije.
To je nastavak rasta povjerenja u svijetu, s obzirom da je u prvom tromjesečju ovaj indeks porastao za dva boda.
Najoptimističniji potrošači su u Indiji, s indeksom povjerenja na 124 boda, odnosno dva boda više nego u prethodnom tromjesečju, a Portugal je zadržao poziciju najpesimističnijeg potrošačkog tržišta u svijetu sa indeksom na 33 boda, kao i u prethodnom tromjesečju, a ispred njega su Mađarska i Italija, sa 41 bodom.
Inače, povjerenje potrošača u Mađarskoj spustilo se za jedan bod u odnosu na prvo tromjesečje, a u Italiji za tri boda.
Na trećem mjestu država s najpesimističnijim potrošačima nalazi se Hrvatska, s indeksom povjerenja potrošača na 45 bodova, odnosno dva boda više nego u prvom tromjesečju, pokazalo je istraživanje Nilsena.
U Evropi, sa smanjivanjem budžetskih deficita, povećanjem poreza i visokom nezaposlenošću, potrošači su i dalje pod pritiskom, pa je povjerenje palo na 14 od posmatranih 29 tržišta.
U Njemačkoj je indeks povjerenja u drugom tromjesečju ostao na 90 bodova, dok je u Britaniji porastao za četiri boda – na 79 bodova.
Najoptimističnija evropska nacija su Švajcarci, sa indeksom povjerenja na 98 bodova, odnosno dva boda manje nego u prvom tromjesečju.
Nilsen je onlajn istraživanje o povjerenju potrošača sproveo između 13. i 31. maja, a obuhvatio je 29.000 ispitanika na 58 tržišta. Tanjug