BERLIN, Kompanija KMPG sastavila je 14. godišnji izvještaj o automobilskoj industriji u kojem prognozira ko će voditi, a ko zaostati na globalnom tržištu.
Kako ključni ljudi automobilske industrije vide budućnost automobilskih brendova na globalnom tržištu? Na vrhu nema iznenađenja. Većina pridošlica su Azijci, uglavnom Kinezi.
10. Tata Motors
Tata Motors je indijska automobilska kompanija. Poznata je po svom Nano super jeftinom minijaturnom automobilu. Dvadeset odsto ispitanika smatra da će Tata izgubiti udio na tržištu, dok 50 smatra da će povećati taj udio do 2018. godine.
9. Nissan
Japanska multinacionalna kompanija Nissan smatra se stabilnim brendom. Pedeset odsto smatra da će njen udio na tržištu rasti, a 14 da će se smanjiti.
8. Geely Automotive
Kineski Geely Automotive je vlasnik Volva. Čak 51 odsto KPMG-ovih ispitanika kaže da će se Geelyjev tržišni udio povećati, dok njih samo 11 odsto smatra da će se smanjiti.
7. FAW Group
FAW je jedna od najstarijih kineskih automobilskih kompanija koja je brend Hong Qi predstavila još 1958. Ona je i dalje jedna od “velike četvorke” i 53 odsto ispitanika iz KPMG-ova istraživanja očekuje da će tokom sljedećih pet godina ova kompanija povećati svoj udio na tržištu.
6. SAIC Motor
SAIC Motor je takođe jedna od četiri velike kineske automobilske kompanije. Čak 61 odsto ispitanika vjeruje da će ova kompanija i dalje nastaviti samo da raste.
5. Hyundai
Hyundai je jedna od dvije korejske automobilske kompanije za koju mnogi vjeruju da će u narednih pet godina povećati svoj tržišni udio. Čak 61 odsto ispitanika vjeruje u to.
5. Kia
Kia je povezana sa nacionalnim rivalom Hyundaiem. Čak 61 odsto vidi rast ove kompanije, dok 14 odsto smatra da će izgubiti udio na tržištu.
4. Toyota
Toyota će i nadalje ostati dominantna sila u svijetu automobila. Čak 68 odsto smatra da će u narednih pet godina povećati svoj udio na tržištu.
3. BAIC
BAIC, odnosno Beijing Automotive Company, je još jedna gigantska kineska kompanija. 70 odsto čelnika u automobilskoj industriji smatra da će BIAC proširiti svoj uticaj na tržište.
2. BMW
BMW je jedna od dvije njemačke kompanije koje na ovom popisu suvereno vladaju. Samo pet odsto ispitanika smatra da će se taj udio ponešto smanjiti.
1. Volkswagen
Volkswagen Grupa uključuje brendove kao što su Audi i Porsche. Ipak, VW je ono što prodaje najviše. Gotovo svako u automobilskoj industriji drži da će Volkswagen Grupa nastaviti da raste, njih čak 81 odsto, prenose agencije.