TOKIO, Japanska Tojota zadržala je status najveće svjetske automobilske kompanije u prvom ovogodišnjem kvartalu.
Međutim, Tojotina trka s Dženeral motorsom (GM) i Folksvagenom postaje sve tješnja, jer je japanski proizvođač automobila suočen sa padom prodaje u Kini i Japanu, prenosi agencija AP. Tojota je u prvom kvartalu prodala 2,43 miliona vozila, čime je nadmašila prodaju američkog Dženeral motorsa od 2,36 miliona vozila i Folksvagenovu prodaju od 2,27 miliona vozila.
Tojotina prodaja u periodu januar-mart je, međutim, pala za 2,2 odsto u odnosu na isti period lani, dok je prodaja GM i Folksvagena skočila za 3,6 odnosno 5,1 odsto. Japanski proizvođač hibridnog vozila “prijus” i “kamri” sedana povratio je prošle godine mjesto vodećeg svjetskog proizvođača automobila, nakon što je u 2011. izgubio taj status zbog zemljotresa i cunamija, usljed čega je Japan ostao bez dijelova od dobavljača.
GM je tokom sedamdeset godina bio broj jedan, ali mu je 2008. godine to mjesto otela Tojota. Tojotina prodaja u Kini je u prvom tromjesečju pala za 13 odsto i za 15 odsto u Japanu, u poređenju sa istim periodom lani.
Tojotina prodaja u Sjevernoj Americi je ponovo počela da se oporavlja, pa je prodaja porasla za sedam odsto, kao i u mnogim azijskim zemljama, gdje je ova japanska kompanija relativno dominantna. Prošle godine, Tojota je u svijetu prodala 9,7 miliona automobila i kamiona, nadmašivši GM-ovu prodaju od 9,29 miliona i Folksvagenovu od 9,1 milion automobila. Tanjugbiz.rs