BANJALUKA, Iako podaci Centralne banke BiH i ove godine ukazuju na nastavak veoma značajnog trenda rasta korištenja bankarskih usluga preko interneta, stručnjaci i bankari ocjenjuju da na tom polju i dalje značajno zaostajemo za evropskim prosjekom.
Prema podacima Centralne banke BiH u 2012. godini se uslugama e-bankarstva služio 96.041 građanin, što je za 25.567 korisnika više u odnosu na godinu prije. U istom periodu, broj firmi korisnika ove usluge je porastao na 29.599, što je godišnji porast za 5.734.
Ovakvi podaci ukazuju na nastavak trenda rasta e-bankarskog tržišta u BiH, koji je snažniji u odnosu na 2011. godinu tokom koje je broj korisnika porastao za 21.129, dok je tada broj firmi koji koristi ovu vrstu usluga povećan za 4.608.
Ovako pozitivna tendencija je još vidljivija ukoliko se poređenje napravi sa 2008. godinom kada je svega oko 18.000 građana koristilo usluge e-bankarstva.
Prema ocjenama stručnjaka, cifre koje ukazuju na povećanje broja stanovnika i firmi korisnika internet bankarskog poslovanja su posljedica porasta broja elektronski pismenih građana u kombinaciji sa stalnim kampanjama banaka koje kroz aktivaciju e-bankinga nastoje rasteretiti svoje šaltere od velikog broja sitnih transakcija.
Zlatan Mulabegović, direktor Asocijacije za informacione tehnologije BiH, ocijenio je kako je, uprkos rastu broja usluga e-bankarstva u BiH, ono i dalje jako daleko od prosjeka EU.
“Da bi e-banking zaživio na evropskom nivou potrebno je da u odnosu na sadašnji nivo imamo daleko veći broj internet pismenih građana”, rekao je Mulabegović.
On kaže da je BiH još daleko od svjetskih trendova e-bankinga, koji je danas u razvijenim zemljama na takvom nivou da ljudi Iphoneom slikaju svoj račun i na taj način ga netom plate.
Inače, prošle godine je od ukupno 29 banka u BiH njih 27 pružalo usluge elektronskog bankarstva, a izvještaj CB BiH je zbog porasta broja bankomata i POS terminala primjetan značajan trend smanjenja svakodnevnog obima plaćanja gotovim novcem.
Ivan Vlaho, direktor UniCredit banke Banjaluka, ocijenio je kako će građani sa rastom internet pismenosti sve više uviđati prednosti e-bankarstva.
“Samo na primjeru mogućnosti plaćanja računa udobno iz kuće u odnosu na čekanje u redovima, korisnici jasno uočavaju prednost e-banking transakcija u odnosu na klasične”, rekao je Vlaho.
On je dodao kako će građani tek uvidjeti širok spektar mogućnosti ove usluge, među kojima i ispunjavanje kreditne aplikacije posredstvom interneta. Nezavisne novine