Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

    5. Decembra 2025. — 16:55

    Nastavlja se rat banaka i UIO

    5. Decembra 2025. — 15:43

    Trivić: Cijena struje za privredu raste za 20 posto

    5. Decembra 2025. — 14:20

    Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

    5. Decembra 2025. — 13:31
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    “Gas-Petrol” preuzeo većinski udio u “Potkozarju”

    5. Decembra 2025. — 12:28

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

    5. Decembra 2025. — 08:16

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Evropsko tužilaštvo podiglo optužnice protiv 29 osoba iz Hrvatske

    5. Decembra 2025. — 09:53

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Golić: Građevinska dozvola za 15 dana

Golić: Građevinska dozvola za 15 dana

capital.bacapital.ba1. Aprila 2013. — 08:15Nema komentara13 minuta čitanja

srebrenka golicBANJALUKA, Prijedlog zakona o uređenju prostora i građenju, koji je upućen Narodnoj skupštini RS na usvajanje, dobio je pozitivna mišljenja svih nadležnih institucija, a njime će biti poboljšano poslovno okruženje i ukinute administrativne barijere, rekla je Srebrenka Golić, ministar za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju RS.

Ona je istakla da prijedlog ovog zakona sa sobom nosi brojne prednosti, koje se, između ostalog, odnose na pojednostavljenje postupaka i procedura izdavanja dozvola, koje obuhvata skraćivanje rokova, a smanjen je broj koraka i potrebnih dokumenata. Pored toga, ona je naglasila da prijedlog ovog zakona nikog ne favorizuje niti ga stavlja u monopolski položaj.

Javnost je pomno pratila javne rasprave o Nacrtu zakona o uređenju prostora i građenju. Dokle se došlo u izradi prijedloga i kad možemo očekivati da se ovaj zakon nađe pred narodnim poslanicima u parlamentu RS?
GOLIĆ: Prijedlog zakona o uređenju prostora i građenju je upućen Narodnoj skupštini RS na usvajanje. To podrazumijeva da smo pribavili mišljenja svih nadležnih institucija i sva mišljenja su pozitivna. Na sjednici Socijalno-ekonomskog savjeta RS Prijedlog zakona o uređenju prostora i građenju je dobio jednoglasnu podršku. Nakon toga, Vlada ja utvrdila prijedlog i uputila  ga u Narodnu skupštinu na usvajanje. Očekujemo da se nađe na dnevnom redu parlamenta na narednom redovnom zasjedanju.

U više navrata ste isticali da se radi o reformskom zakonu čiji je jedan od osnovnih ciljeva uklanjanje administrativnih barijera i poboljšanje poslovnog okruženja.
GOLIĆ: Uklanjanje administrativnih barijera i poboljšanje poslovnog okruženja u Republici Srpskoj je jedno od osnovnih opredjeljenja cjelokupne Vlade RS. Kada je u pitanju Prijedlog zakona o uređenju prostora, navešću da je osam formalnosti značajno izmijenjeno ili ukinuto, a izmjene koje su predviđene zakonom značajno utiču na poboljšanje poslovnog okruženja. Na osnovu usaglašenih stavova, tokom pripremnih aktivnosti, te na osnovu pristiglih primjedaba i preporuka u postupku izrade nacrta i prijedloga zakona, a cijeneći iskustva i saznanja do kojih je došlo samo Ministarstvo u dosadašnjoj primjeni ovog zakona, za programske zadatke i ciljeve  prilikom izrade novog  zakona o uređenju prostora i građenju, obrađivač zakona odredio je, između ostalog,  pojednostavljenje postupaka i procedura izdavanja dozvola, koje obuhvata skraćivanja rokova za izdavanje dozvola (kod izdavanja lokacijskih uslova i građevinske dozvole rokovi za izdavanje smanjeni su sa 30 na 15 dana), zatim preciziranje i povećanje broja objekata za koje nije potrebna građevinska dozvola.
Takođe, smanjen je broj koraka i potrebnih dokumenata, tako, na primjer, za individualne stambene i individualne stambeno-poslovne objekte, čija je bruto građevinska površina manja od 400 m2, osim za složene objekte u smislu ovog zakona, koji se grade na području za koje je donesen sprovedbeni dokument prostornog uređenja ili na vanurbanom području, za izdavanje građevinske dozvole nisu potrebni lokacijski uslovi, čime se skraćuje rok za dobijanje dozvola za građenje i upotrebu i samim tim smanjuju se i troškovi postupka, a na ove objekte se odnosi oko 70 odsto od svih podnesenih zahtjeva za dozvole, što istovremeno rasterećuje i olakšava rad organa uprave koji izdaju dozvole.
Prijedlogom zakona predviđene su  odredbe kojima se smanjuju troškovi izdavanja dozvola, precizno se definiše  obračun naknade za uređenje građevinskog zemljišta prema stvarnim troškovima utvrđenim dokumentom prostornog uređenja, jasno se definiše  iznos rente prema stepenu razvijenosti opštine,  čime se podsticajno djeluje na ulaganja u nerazvijene i izrazito nerazvijene opštine. Previđeno je umanjenje troškova rente  za naknadu koju investitor već plaća prilikom pretvaranje poljoprivrednog u građevinsko zemljište, čime je eliminisano plaćanje po dva osnova.
Rok važenja građevinske dozvole produžen je sa sadašnje jedne na tri godine, što smanjuje obaveze investitora, ali rasterećuje i rad organa uprave koji izdaje dozvole.
S obzirom na to da sva dosadašnja zakonska rješenja nisu na adekvatan način riješila pitanja bespravne izgradnje, precizirane su odredbe  koje će na jedinstvenim principima urediti i znatno pojednostaviti legalizaciju bespravno izgrađenih objekata. Između ostalog, u postupku legalizacije smanjen je broj i obim potrebne dokumentacije, predviđeni su popusti za određene kategorije stanovnika (za porodice poginulih boraca, ratne vojne invalide i sl.), mogućnost plaćanja troškova legalizacije na rate ili obveznicama… IFC (International Finance Corporation), koja je članica Svjetske banke, analizirala je ovaj zakon u svim fazama izrade upravo s aspekta uklanjanja administrativnih barijera i poboljšanja poslovnog ambijenta i vrlo visoko ocijenila naša nastojanja da unesemo pozitivne promjene u oblasti prostornog planiranja i građenja. Podsjetiću samo da su prilikom prethodnih analiza Svjetske banke ove oblasti bile označene kao kočnice i da je prema njihovoj ocjeni za dobijanje građevinske dozvole bilo potrebno oko 1.440 dana! Sada se njihova ocjena znatno mijenja.

Tokom javne rasprave o Nacrtu zakona o uređenju prostora mala i srednja preduzeća su iznosila ocjene da zakon favorizuje velike kuće i da će oni doći u sitaciju da ostanu bez posla.
GOLIĆ:  Tokom javne rasprave najveći broj primjedaba je dat  na odredbe člana 8, stav 5, kojim je propisano da jedno fizičko lice kao učesnik u građenju može biti nosilac licence u pravnom licu samo za jednu vrstu poslova, te odredbe člana 107, stav 6, kojim je propisano da, ukoliko pravno lice koje vrši projektovanje nema licencu za sve faze  projekta, može ugovorom angažovati još jedno pravno lice koje ima licence za nedostajuće faze projekta. Naime, predstavnici malih i srednjih preduzeća su smatrali da su ove odredbe na štetu malih i srednjih preduzeća i, ako budu usvojene, da će ih uništiti, da su diskriminatorske i monopolske i da favorizuju velika projektantska društva. Takođe je izneseno i pogrešno tumačenje odredaba kojima se određuje ko može vršiti stručni nadzor tokom građenja, što je izazvalo dodatnu brigu i reakcije. Čak je bilo i prijedloga da ovaj zakon bude povučen iz procedure i da se urade tri ili četiri posebna zakona, što ničim realnim i objektivnim nije obrazloženo niti bi to imalo smisla. Takvi prijedlozi nisu realni, neprihvatljivo je usitnjavanje i cjepkanje zakona i nije u skladu s pravnim principima i normativno-pravnom tehnikom koja se koristi kod izrade propisa. Ovaj zakon je sistemski za oblasti koje uređuje, a iz njega će svako primjenjivati ono što se na njega odnosi, a organi uprave se u svom radu susreću  sa svim oblastima koje uređuje ovaj zakon. Jasno je da su se učesnici u raspravama koji su se izjasnili kao predstavnici  malih i srednjih preduzeća borili za svoje lične interese i interese onih u čije ime su istupali kako bi u budućnosti stvorili što bolju poziciju za rad i to je, posmatrajući sa te pozicije,  u redu.  Međutim, naš zadatak je da realno sagledamo potrebe svih i da ponudimo zakonska rješenja koja će biti u opštem interesu.
Da li te odredbe zaista nekoga posebno favorizuju?
GOLIĆ: Od početka svog mandata ističem da su za mene sva preduzeća ista, da nikog ne favorizujem i u to su se svi u prethodne dvije godine i te kako mogli i uvjeriti. Ono što vam ja mogu reći, na način kako su te odredbe definisane u zakonu, apsolutno je sigurno da o nekakvoj diskriminaciji i stvaranju monopola u korist bilo kojeg učesnika u građenju nema niti govora.  Navedene odredbe su možda postavile previsoke standarde za našu realnost i ekonomsko stanje, a zasnovane su na tržišnim principima prema kojima investitor bira projektanta, revidenta tehničke dokumentacije, izvođača i stručni nadzor iz reda licenciranih pravnih lica. Nesporna je činjenica da svi pod ravnopravnim i jednakim uslovima mogu dobiti licencu za jednu ili više faza projektovanja ili građenja, za jednu ili više vrsta djelatnosti. Dakle,  sad je samo pitanje koga će investitor angažovati, a svaki ozbiljan investitor tražiće kvalitetnije i kompletnije firme sa kojima će sa manje problema doći do cilja, a to je ovdje izgradnja objekta. Ministarstvo mora stvarati realne uslove za rad malih i srednjih preduzeća, ali takođe i rad velikih kompanija jer to od nas traže investitori kapitalnih investicija, prije svega u javnom sektoru. Na primjer, za izradu tehničke dokumentacije jednog autoputa ili većeg hidroenergetskog  objekta sada se poslovi povjeravaju stranim kompanijama koje sa našeg područja odnose znatna  finansijska sredstva koja samo za jedan takav objekat čine višegodišnje ukupne prihode svih malih  i srednjih projektantskih preduzeća zajedno. Svjedoci smo šta se dešava kod izgradnje autoputeva koji se kod nas finasiraju iz kredita stranih banaka, nijedna naša firma ne može nastupiti samostalno bez stranih firmi, koje su, po pravilu, liderske firme u tim poslovima i koje odnose profit.  Takođe, nama je cilj da se kroz pojedine odredbe zakona stvaraju uslovi za zapošljavanje novog inženjerskog kadra, prije svega mladih ljudi sa završenim fakultetima.  Naravno, mi smo  shvatili njihove poruke i primjedbe iznesene tokom rasprava i ove odredbe su redefinisane u Prijedlogu  zakona o uređenju prostora i građenju. Postavljeni su blaži kriterijumi kod uslova za obavljanje projektantske djelatnosti, a eventualne dvosmislenosti ili nepreciznosti pojedinih odredaba, naročito u vezi sa angažovanjem ovlaštenih inženjera i vršenjem stručnog nadzora,  eliminisane su.

Tokom mandata konstantno ste vršili kontrolu ispunjenosti uslova za posjedovanje licence. Mnoga preduzeća su ostala bez licence ili sa znatno umanjenim ovlaštenjima i to je u javnosti prepoznato kao uvođenje reda u oblast građenja.  Šta novi zakon predviđa u oblasti licenciranja pravnih i fizičkih lica?
GOLIĆ: Generalno se može istaći da ovaj prijedlog zakona povećava odgovornost svih učesnika u postupku građenja, a posebno lica koja su ovlaštena da vrše stručni nadzor u ime investitora i koja su ovim zakonom identifikovana kao najodgovornija za kvalitet građenja i zakonito građenje,  u skladu sa datom građevinskom dozvolom. Zbog toga su odredbe zakona propisale obavezni postupak revizije svih izdatih ličnih licenci koji će biti sproveden u trogodišnjem periodu od dana stupanja na snagu ovog zakona o trošku Ministarstva, ali predviđa i oštrije kriterijume za sticanje licence, kao na primjer za lica koja vrše reviziju projekata. Novina je i da sada zakon predviđa sankcionisanje lica koja imaju lične licence  i koja se ogriješe o pravila struke, profesionalne etike i morala ili svoj posao ne obavljaju u skladu sa odredbama ovog zakona, zašto je predviđena čak i mogućnost trajnog oduzimanja licence. Kao što smo i očekivali,  tokom javne rasprave pojedinci su iznijeli svoje protivljenje bilo kakvim revizijama, smatrajući to stečenim pravima. Upravo u takvim licima mi smo prepoznali one zbog kojih je donošenje navedenih odredaba neophodno i jako potrebno, mada je stvarni razlog revizije neophodnost da se izdate lične licence prevedu u elektronsku formu radi softvera i baze podataka koja omogućava lakše kontrole i sprečava moguće zloupotrebe kod izdavanja licenci pravnim licima te radi uspostavljanja jedinstvenih evidencija koje će biti dostupne javnosti na  internet stranici Ministarstva.

Svjedoci smo da se u zemljama u okruženju sve više pažnje posvećuje energetskoj efikasnosti. Da li Prijedlog zakona o uređenju prostora obrađuje ovu oblast?
GOLIĆ: Korišćenje obnovljivih izvora energije i podizanje stepena energetske efikasnosti postaju pitanje održivog razvoja, ali i opstanka planete. Posebno treba naglasiti da se donošenjem ovog zakona otvara proces energetske efikasnosti i podrške uspostavljanju uslova za politiku dijaloga za održivu energiju, odnosno za smanjenje ukupno potrebne energije, korišćenje energije iz obnovljivih izvora i smanjenje negativnih uticaja objekata na životnu sredinu, prioritetno kroz smanjenje emisije gasova koji izazivaju efekat staklene bašte. Na ovaj način stvaraju se uslovi za osnivanje i rad kompanija za usluge i energetske uštede, prioritetno za javni sektor, a onda i za ostale oblasti.

Šta to konkretno znači?
GOLIĆ: Naime, od primjene odredaba o energetskoj efikasnosti se mnogo očekuje, naročito u javnom sektoru, jer su zgrade u oblasti školstva, zdravstva, uprave i sl. veliki potrošači energije, ali zbog nedovoljnog ulaganja u poboljšanje tehničkih karakteristika zgrada kao cjelina i njihovih tehničkih sistema imamo velike gubitke energetskih resursa, što opet predstavlja znatna opterećenja javnim budžetima iz kojih se javne institucije finansiraju, dok sa druge strane, zaposleni i korisnici tih institucija imaju loše grijanje, klimatizaciju, osvjetljenje i sl. Prema analizama eksperata, proračunate energetske uštede mogu da variraju od 25 odsto u zgradama pa do čak 60 odsto za ulično osvjetljenje, pod uslovom da budu obezbijeđena tehnička rješenja visokog standarda i ulaganja. Sam zakon se zasniva na dva nivoa sprovođenja propisanih mjera  energetske efikasnosti. Prvi nivo je predviđen kao obavezan i odnosi se na izgradnju svih novih zgrada nakon stupanja na snagu novog zakona, osim za zgrade koje su izuzete od obavezne primjene, a drugi nivo se odnosi na značajnije rekonstrukcije postojećih zgrada i fasada i primjenjuje se kad je to ekonomski isplativo i tehnički izvodljivo.

Znači li to da mjere energetske efikasnosti zahtijevaju povećana investiciona ulaganja?
GOLIĆ: Bukvalno to bi se moglo tako shvatiti jer ugradnja građevinskih proizvoda koji omogućavaju korišćenje energije iz obnovljivih izvora, obavezna ugradnja mjernih uređaja komunalne potrošnje za svaki posebni dio zgrade, ugradnja inteligentnih sistema mjerenja, korišćenje daljinskog sistema grijanja ili hlađenja, uspostavljanje redovnog pregleda tehničkog sistema, sigurno je da zahtijeva i veća početna ulaganja u izgradnju. Međutim, jasno je da se značajnija ulaganja radi uštede energije moraju vratiti preko ušteda za račune za energiju u budućnosti, što znači da će nakon otplate ulaganja efekat ulaganja dugoročno gledajući biti izuzetno pozitivan. Naravno, slijedeći iskustva drugih država, komercijalni aranžmani putem kojih je ovo moguće ostvariti su ugovaranja za energetsku efikasnost između vlasnika zgrada i kompanija za energetsku uštedu (ESCO) koje svoje usluge i ulaganja naplaćuju isključivo iz sredstava ostvarenih energetskom uštedom, sa vremenom dospijeća do 10 godina, a ulaganja se obično isplate u periodu od pet do sedam godina. Mi smo na početku priče o energetskoj efikasnosti i sigurno je da nam predstoji dosta posla kako bili stvoreni svi uslovi da ovaj proces bude sprovođen uz angažovanje kompanija koje će te poslove profesionalno obavljati, koje će za to same obezbijediti potrebna sredstva, a vlasnici objekata će im obezbijediti da svoje usluge i troškove ulaganja naplate iz ostvarenih ušteda na potrebnoj energiji.
Suština ove priče o energetskoj efikasnosti svodi se na krajnji cilj, odnosno da svaka nova zgrada mora imati energetski sertifikat istaknut na jasno vidljivom mjestu, kao ispravu koju izdaje ovlašteno pravno lice na osnovu izvršenog pregleda o energetskim karakteristikama zgrade i bez koje neće moći biti izdata upotrebna dozvola za zgradu. Na osnovu energetskog sertifikata vlasnik, korisnik, kupac, zakupac i dr. će znati kojoj  energetskoj klasi zgrada pripada, odnosno koliko novca će morati izdvajati za energiju ukoliko žele da kupe ili iznajme takvu zgradu ili neki njen dio. Prema našim zakonskim rješenjima energetske preglede će moći vršiti svako pravno lice koje ima licencu za te poslove dobijenu od Ministarstva, a energetski sertifikat izdaje Fond za zaštitu životne sredine i energetsku efikasnost na osnovu izvršenog energetskog pregleda i vodi jedinstvene evidencije  o izdatim sertifikatima, ali i koji organizuje sistem nezavisne kontrole izdatih sertifikata.

Za kraj, šta Ministarstvo planira nakon usvajanja zakona o uređenju prostora i građenju?
GOLIĆ: Zakon o uređenju prostora i građenju je  jedan od sistemskih zakona Republike Srpske,  nakon čijeg stupanja na snagu Ministarstvo očekuje ogroman posao jer  je predviđeno u roku od devet mjeseci donošenje dvije uredbe i 17 pravilnika, a u srednjoročnom periodu ovaj zakon će biti osnov za donošenje novih tehničkih propisa usaglašenih sa zakonodavstvom EU umjesto 61 naredbe i pravilnika kao preuzetih važećih propisa bivše SFRJ koje još primjenjujemo. Započeti reformski procesi u ovoj oblasti zasnivaće se na donošenju strateških i sprovedbenih dokumenata prostornog uređenja kao osnova planskog razvoja i izgradnje, te na sprečavanju bespravne izgradnje novih objekata i na planskoj legalizaciji ranije izgrađenih objekata uz maksimalno stimulativne uslove kako bi ovaj proces bio okončan u što većem obimu. Nezavisne novine

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
gradjevinska dozvola nacrt zakona poslovno okruzenje preduzeca srebrenka golic top vazno
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakUprkos svemu Grci ipak žele evro
Sljedeći članak Sve više “avetinjskih gradova”

Povezani članci

Capital teme 05 minuta čitanja

Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

Stav 04 minute čitanja

Plan rasta – plan koji pokreće Bosnu i Hercegovinu

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

5. Decembra 2025. — 16:5505 minuta čitanja

Predložene izmjene Zakona o uređenju prostora i građenju drastično i bez opravdanog razloga centralizuju ključne nadležnosti

Nastavlja se rat banaka i UIO

5. Decembra 2025. — 15:43

Trivić: Cijena struje za privredu raste za 20 posto

5. Decembra 2025. — 14:20

Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

5. Decembra 2025. — 13:31

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.