BERLIN, Potrošačko povjerenje u Njemačkoj se, po svoj prilici, stabilizovalo, a možda i blago napredovalo, jer je najveća evropska privreda ostavila iza sebe najgori period dužničke krize, pokazala je danas anketa njemačkog istraživačkog instituta GFK.
Institut predviđa da će indeks potrošačkog povjerenja u februaru porasti na 5,8 sa 5,7 poena iz januara, prenijela je agencija AFP.
Januarski indeks revidiran je naviše u odnosu na prvobitnu procjenu od 5,6 poena.
GFK navodi da su i očekivanja u vezi sa platama i spremnost potrošača da troše značajno uvećani. “Trenutna mirna situacija na finansijskim tržištima čini Nijemce optimističnijim na početku godine.
Uprkos teškom četvrtom kvartalu, potrošači očekuju da će ekonomija uhvatiti zamah tokom godine”, navodi institut.
Indeks potrošačkog povjerenja formira se na osnovu odgovora oko 2.000 domaćinstava o njihovim očekivanjima u vezi sa platama i cjelokupnom privredom u predstojećim mjesecima, kao i o njihovoj spremnosti da troše novac. Tanjug