SARAJEVO – Domaće kompanije iskoristile su krizu u hrvatskom “Agrokoru” da zauzmu bolje poizicije i povećaju tržišno učešće u BiH.
Kriza “Agrokora”, osim što je donijela zabrinutost za veliki broj dobavljača zbog ogromnih potraživanja, pokazala se kao i dobra prilika za domaće proizvođače i trgovce da poboljšaju svoj tržišni položaj. Najveći stradalnik “Agrokorove” krize je trgovinski lanac “Konzum”, koji je još u 2016. godini izgubio vodeće mjesto u maloprodaji na tržištu BiH, dok se u novog No1 promovisao tuzlanski “Bingo”. Podaci analitičkih kuća govore da je “Bingo” značajno “prešišao” “Konzum” dosegnuvši tržišni udio od 42 odsto, dok hrvatski trgovac sada ima udio od 36 odsto.
Izvještaji govore da su dobitnici događanja u vezi s “Agrokorom” i drugi domaći maloprodajni lanci.
“‘Bingo’ predvodi paket trgovinskih lanaca kontrolisanih domaćim kapitalom, koji sada dominiraju maloprodajom: sedam od deset najvećih trgovaca u 2017. godini bilo je dominantno u domaćem vlasništvu, dok je na početku perioda pregleda (početak 2017) bilo pet od deset s udjelom strukture koja favorizuje međunarodne lance”, navodi se u analizi analitičke kuće “Euromonitor International”.
Oslobađajući se imovine, “Konzum” je direktno u ruke predao neke trgovine svom najvećem konkurentu, poput onih u tržnom centru “Džananović” u Zenici ili u “Alta šopingcentru” u Sarajevu, dajući time “Bingu” dodatna krila.
Konzum je u 2017. “patio” od problema izgubljenog povjerenja dobavljača. Ono što se golim okom moglo vidjeti na policama, potvrdila je i vanredna “Agrokorova” uprava u izvještaju hrvatskom Ministarstvu privrede, navodeći da je krajem prošle godine “Konzum” u BiH imao pad prihoda koji je najvećim dijelom uzrokovan nedovoljnim zalihama, a što je posljedica neisporuka nekih bh. dobavljača, odnosno potpunog izlasaka pojedinih dobavljača iz “Konzuma”.
“Oporavak isporuka i prometa ide nešto sporije od očekivanog te je još prisutna ograničena ili loša saradnja sa desetak dobavljača”, navedeno je u jednom od izvještaja objavljenih početkom ove godine.
Ovakva situcija nije išla na ruke “Agrokorovim” proizvođačkim firmama, ne samo u Hrvatskoj, nego i u BiH, a naročito uživaju blagodeti dobrog pozicioniranja na policama “Konzuma” u BiH. Indikator.ba