BEOGRAD, Sve više građana Srbije odlučuje se da bar dio odmora provede u banjama, planinama, etno-selima, među njima najviše penzionera. Za ovu godinu predviđeno oko 80.000 dotiranih putovanja.
Srbija postaje sve atraktivnija destinacija za strane turiste, ali i domaće, koji dobar dio svog odmora provode u našoj zemlji. Prema zvaničnim podacima, od kada je uvedena mjera subvencionisanog odmora kroz podjelu vaučera, broj domaćih turista povećao se za više od 20 odsto.
Na dotirani odmor najviše idu penzioneri, a za ovu godinu država je izdvojila sredstva za 80.000 vaučera. Ukoliko bude veće interesovanje, kako saznajemo u Ministarstvu trgovine, sigurno je da će naknadno biti odobreno još novca.
Vaučere najviše traže penzioneri – više od 60 odsto. Za njim sljede zaposleni, oko 30 odsto, nezaposleni i ostale kategorije stanovništva koje imaju pravo na ove podsticaje.
Kada je riječ o destinacijama, najtraženije su Prolom i Lukovska banja, Zlatibor, Sokobanja, Divčibare, Vrnjačka Banja, Stara planina i Kopaonik.
– Svaki sistem tog tipa i subvencija je dobrodošao, ali smo sada došli u fazu kada bi to moglo i bolje da se radi – kazao je Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija.
– Vaučerima je postignut neverovatan uspeh. To je najviše uticalo na razvoj privatnog sektora, da ožive mali objekti i etno-domaćinstva. Svakako ima posla i za hotelijere. U nekom momentu bilo je problema oko redovnog plaćanja države, ali to nije bilo ništa značajno. Sada je bitnije da se proširi krug ljudi koji bi mogli da budu subvencionisani.
Kako objašnjava Seničić, vaučeri su prilično pomogli boljoj popunjenosti Sokobanje, Prolom banje, Borskog jezera…
– Veliki broj privatnika počeo je da reinvestira neki novac zbog povećanog interesovanja za domaći smeštaj – kaže Seničić.
– Broj domaćih turista povećao se od kada postoje vaučeri, i to znatno. Od ukupnog broja noćenja, više od polovine čine gosti iz Srbije. Vaučeri su sigurno za 20 odsto podigli broj domaćih turista.Prema rečima Tomislava Momirovića, direktora “Mona hotela”, vaučeri uključuju one kategorije stanovništva koje inače ne bi putovale i koje su slabije platežne moći.
– Time što država njima pomaže, aktiviraju se turistički kapaciteti koji su nerazvijeni, jer se vaučeri najviše koriste u manje atraktivnim mestima – ističe Momirović.
Ovaj vid socijalne subvencije je odlična mera. To ne stimuliše razvijanje hotela, ali sad postoji već ozbiljno tržište koje se bori za te vaučere. To je direktna subvencija privredi, kaže Momirović. Novosti