-Milionski troškovi konsultantskih usluga za izgradnju mreže autoputeva RS
-Firma koja pobijedi na tenderu godišnje će zarađivati 2,34 miliona KM
-Društvo za reviziju i konsalting „Deloitte“ prošle dvije godine inkasiralo više od 4,6 miliona KM
-„Autoputevi RS“ ne pravdaju ni stare ni nove milione
BANJALUKA – Milionski troškovi za konsultantske usluge i ove godine aktuelna su tema u „Autoputevima Republike Srpske“, iako je njihove stvarne efekte teško izmjeriti. Ipak, i te kako je vidljivo da je za savjetovanje u okviru izgradnje mreže autoputeva u RS ovo javno preduzeće spremno da izdvoji čak 9,4 miliona KM pa najpovoljnije ponuđače traži posredstvom tek raspisanog tendera, saznaje portal CAPITAL.ba.
Ugovor će biti potpisan na četiri godine, što znači da će firma koja se bude uklopila u ovu cifru godišnje inaksirati 2,34 miliona KM sa uračunatim porezom na dodatu vrijednost.
U tenderskoj dokumentaciji stoji da su neophodne pravne, finansijske i tehničke konsultacije tokom pripreme i provođenja strategije u vezi sa koncesijama i javno-privatnim partnerstvima u okviru izgradnje mreže. Konsultatnte će „Autoputevi“ sačekati do 2. aprila, kada je i posljednji rok za dostavu ponuda.
Isti ovakvim tenderom preduzeće je bilo okupirano i prije dvije godine. Tada se za ovaj period tražila firma koja će nuditi savjete po cijeni od 4,6 miliona KM. Najsrećnije u odabiru bilo je društvo za reviziju i konsalting „Deloitte“.
Tada je ponuda grupe “Ces COWI” iz Beograda, “Deloitte Central Europe Limited” Nikozija Kipar i Deloitte Beograd bila zapravo i jedina pristigla, a godišnje je na njihovim računima završavalo oko 2,3 miliona KM. Ovaj ugovor ističe 1. aprila ove godine.
U „Autoputevima“ nikada nisu opravdali ranije date milione za konsultacije pa je tako bilo i danas. Na pitanja CAPITAL-a o konkretnim rezultatima ranijeg dvogodišnjeg savjetovanja, ali i planovima za naredne četiri godine u kojima će dati 9,36 miliona KM odgovori do objave teksta nisu stigli.
Međutim, kod ranije raspisanog tendera istakli su da su ugovorom o zajmu sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) obavezani da angažuju konsultante.
„Tim ugovorom, između ostalog, definisano je da će ‘Autoputevi RS’ angažovati konsultante da pomognu u pripremi i implementaciji strategije u vezi sa koncesijama i/ili javno-privatnim partnerstvom“, kazali su tada u „Autoputevima“.
NS RS: Koliko su u „Autoputevi RS“ uložili u izgradnju?
Narodna skupština Republike Srpske usvojila je danas po hitnom postupku odluku o prihvatanju zaduženja Republike Srpske prema Evropskoj investicionoj banci za dodatno finansiranje po projektu izgradnje auto-puta Banjaluka-Doboj u iznosu od 47 miliona evra, radi obezbjeđenja dodatnih sredstava potrebnih za završetak izgradnje tog autoputa.
Usvojen je zaključak, koji su predložili poslanici skupštinske većine, prema kojem se zadužuje Vlada RS da u roku ne dužem od 30 dana obavijesti Narodnu skupštinu o visini iznosa vlastitih sredstava koje su “Autoputevi RS ” uložili u projekat izgradnje autoputa Banjaluka-Doboj sa prikazivanjem svih troškova uloženih sredstava.
Topić: Autoput Banjaluka-Doboj 402 miliona KM
Direktor preduzeća “Autoputevi RS“ Dušan Topić izjavio je sinoć da će kreditno zaduženje za izgradnju autoputa Banjaluka-Doboj iznositi 402 miliona evra, što je jednako vrijednosti radova.
“Pred Skupštinom je dokument o dodatnom zaduženju našeg preduzeća za završetak radova na autoputu Banjaluka-Doboj u iznosu od 47 miliona evra kod Evropske investicione banke, gdje je osnovni kredit od 160 miliona evra, što znači da će ukupno zaduženje biti 207 miliona evra”, rekao je Topić.
Osim ovog, kaže Topić, u Evropskoj banci za obnovu i razvoj za dionicu autoputa od Doboja do Prnjavora podignut je kredit od 185 miliona evra i sada je u pripremi dodatno zaduženje od 10 miliona evra.
CAPITAL: Žana Gauk
7 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Da li je moguce sa aspekta sukoba interesa da kancelarija Deloitte doo Banjaluka radi reviziju Autoputeva RS, a da Deloitte Central Europe Limited i Deloitte Beograd rade savjetovanje Autoputeva RS? Naravno da nije moguce!
Nadzorni odbor Autoputeva RS je svojevremeno odbio da donese ovakvu odluku pa je to onda uradila Vlada RS.
Novac od svajetnickih usluga je u svoje džepove stavio “pošteni” Ranko Travar. Travar je inace poznat po svojoj mastovitosti u uzimanju novca od Deloitte, pa je tako kirija za prostor koji Deloitte koristi u Banjaluci mjesečno 30.000 KM. Rijec je rijec!!!
Deloitte iz Banjaluke je posebna priča i leglo kriminala. Njihov glavni revizor Mirko Ilić po nalogu Rankeca Travara isporučuje revizorska mišljenja po želji klijenata. Sve najveće afere u BIH su praćene Deloitte-ovim izvještajima. Hobotnica je duboko uplala svoje prste u Deloitte. SIPA radi istragu za UNIS iz Dervente za koju je Mirko Ilić frizirao izvještaje. Sada će novopečeni partner koji je za svoj kriminal debelo nagrađen ići pod istragu. Sve informacije o kriminalu u Deloitte Banjaluka posjeduje njihov najveći konkurent, kakva parodija!
ETO LIJEPOG PREDMETA ZA ISTRAGU, TREBA PROVJERITI ZAŠTO JE NADZORNI ODBOR ODBIO DA DONESE ODLUKU O PRIHVATANJU SAVKETNIČKIH USLUGA ZA DELOITTE, A VLADA RS PRIHVATILA?
Pa njihov glavni menađer Aco Pekez je 2009 godine bio zaposlen u Farmalandu na poslovima sređivanja poslovnih knjiga, a za taj posao je isplaćen jednokratnim honorarom od 100.000 KM. Danas je takav dokazani kriminalac predstavnik revizorske kuće. Da samo ovi iz centrale Deloitta znaju ko im ime predstavlja. Biće ovako sve dok je BG nadležan za Banjaluku, kada ih Zagreb preuzme svi će letjeti, prvi Pekez. Najbolje da se ponovo javi Nešketu u osiguranje, da ga ovaj nokautira.
Pekez je drtina Mrkonjićka, lopovčina i lažov, pa njega su istjerali gdje gid da je radio, vratio ga Ilić jer su iste fukare, a treba mu neko ko je spreman da frizira i potpisuje revizorske izvještaje. KPMG ima kompletnu radnu arhivu Deloitta, biće veselo kada krene istraga tužilaštva. Pitanje kako će Pekez i Ilić opravdati onolike stanove po Beogradu, svaki po pet komada. Veliko pitanje za velike revizore, da li plaćaju porez na ostvarene prihode od zakupnina????????
Travar je krao jos dok je radio u Sluzbi drustvenog knjigovodstva, treba ga pitati koliko je kostalo uredjenje enterijera Palate kod dva seljaka, hahahahahahaha
Rankela sva dokumenta iz Autoputeva su nam na raspolaganju, ima da ga duvas u zatvoru, nece te spasiti ni vojna obavjestajna sluzba tvoga pobratima Cubrilovica. Skupili se stari metuzalemi kojima se vise ne dize kita pa misle da mogu j……. narod.