DOBOJ – Kancelarija za razmatranje žalbi BiH poništila je tender Željeznica Republike Srpske (ŽRS) za nabavku dizel goriva vrijedan 2,4 miliona maraka zbog ograničavanja konkurencije.
Naime, ŽRS su tenderom od ponuđača tražile da posjeduje carinsko skladište sa minimalnim kapacitetom koji je ekvivalentan njihovoj tromjesečnoj potrošnji goriva.
To su pravdali tvrdnjom da žele obezbijediti sigurnost u snabdijevanju kako bi prebrodili vanredne i nepredviđene okolnosti.
Preduzeće „Bato petrol“ iz Doboja se žalilo smatrajući da se tako jedna grupa ponuđača favorizuje, a druga eliminiše.
„Obrazloženje da dobavljač mora imati carinsko skladište kako bi se prebrodile vanredne i nepredviđene okolnosti je neutemeljeno. Svima nam je poznata situacija u BiH. Entiteti nisu imali nestašicu naftnih derivata na pumpama, a ni veći privredni subjekti nisu zabilježili nestašice“, naveli su oni u svojoj žalbi.
Prema njihovoj ocjeni, bilo je dovoljno da se od ponuđača zahtijeva da za vrijeme trajanja ugovora ima na stanju količinu goriva u minimalnoj tromjesečnoj potrošnji.
„Ugovorni organ zahtijeva i bankarsku garanciju za dobro izvršenje ugovora. Ona je upravo instrument osiguranja obaveza stranaka iz ugovornog odnosa, odnosno zaštita od rizika vanrednih i nepredviđenih okolnosti za neizvršenje ugovora“, stoji u žalbi „Bato petrola“.
Takođe, oni su primijetili da je ŽRS nekoliko godina unazad uspješno sprovodio nabavku dizel goriva bez da je tražio bilo kakvo carinsko skladište.
„Ne vidi se potreba za skladištem osim namjere favorizovanja određenih ponuđača“, zaključuju oni u žalbi.
U ŽRS su se pravdali da su željeli obezbijediti sigurno snabdijevanje. Smatrali su kako nisu ograničili konkurenciju.
„Ispitivanjem tržišta ustanovljeno je da ponuđači koji su registrovani za ovu djelatnost imaju carinska skladišta. Za one koji nemaju, omogućeno je da dostave ugovor o zakupu“, naveli su oni.
Međutim, ovo nije bilo dovoljno dobro obrazloženje Kancelariji za razmatranje žalbi, koja je ocijenila da je žalba „Bato petrola“ osnovana.
U svom rješenju oni podsjećaju da je ugovorni organ obavezan da uslove za kvalifikaciju definiše tako da utvrdi minimum zahtjeva za kvalifikaciju ponuđača u pogledu tehničke i profesionalne sposobnosti.
„Uslovi moraju biti isti i ne smiju imati ograničavajući efekat na konkurenciju. Moraju biti jasni i precizni“, naveli su iz KRŽ-a.
Željeznicama je kao alternativa preostala tužba u upravnom sporu BiH.
Prema podacima Agencije za javne nabavke BiH, posljednju veliku nabavku goriva su realizovali sa kompanijom „Hifa petrol“ od kojih su u martu prošle godine kupili gorivo vrijedno 1,62 miliona maraka.
CAPITAL: D. Tovilović
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Ljubav pobjeđuje sve!