OSTIN, Ekonomski teška vremena podstiču prodaju proizvoda za uljepšavanje i dizajnirane garderobe, budući da žene posvećuju više pažnje dobrom izgledu i privlačenju partnera, pokazalo je istraživanje teksaškog Hrišćanskog univerziteta.
Istraživači iz Teksasa otkrili su da ekonomska kriza pozitivno utiče na kozmetičku industriju, a taj fenomen naziva se “efekat karmina”, prenosi Rojters.
“Iako i muškarci i žene smanjuju potrošnju kao odgovor na recesiju, postoji izuzetak, a to je trošenje na proizvode za uljepšavanje”, navela je asistentkinja Hrišćanskog univerziteta u Fort Noksu Sara Hil.
“Žene imaju povećanu želu da kupuju takve proizvode u vrijeme recesije. Iako zbog toga štede na drugim stvarima, one žele da ulažu u proizvode koji ih čine atraktivnijim”, dodala je ona.
Ekonomska kriza povezana je sa rastom prodaje kozmetičkih proizvoda još od Velike depresije, navodi Hil.
Podaci američke istraživačke kompanije NPD podupiru tu tezu, budući da pokazuju da je prodaja kozmetike za njegu tijela, šminke i parfema u SAD uvećana 2011. za 11 odsto u odnosu na prethodne godine.
Kina, Meksiko i Argentina takođe su prošle godine zabilježili dvocifreni rast prodaje proizvoda za uljepšavanje, dok je u Britaniji i Francuskoj taj rast iznosio devet, odnosno tri odsto.
Hil i njen tim istraživali su, kroz niz eksperimenata, kako i zašto ekonomska kriza utiče na ponašanje žena. Koristili su realne podatke o potrošnji i pitali su potrošače da li bi kupili određeni niz proizvoda ako postoje naznake da slijedi recesija.
Otkrili su da muškarci nisu željeli ništa da kupuju. Žene takođe nisu pokazale interesovanje za proizvode koji ne utiču na njihovu atraktivnost.
“Otkrili smo, međutim, da postoji snažan ‘efekat karmina'”, navela je Hil.
Žene svešno žele da urade nešto što će im pomoći da se osjećaju dobro u svojoj koži, ali smo na kraju zaključili da je ono što im pomaže da se osjećaju dobro istovremeno upravo ono što ih čini atraktivnijim muškarcima”, dodaje Hil. Tanjug