Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    „Pošte“ ulažu 17 miliona KM u novi objekat i informacioni sistem

    26. Decembra 2025. — 13:27

    Nakon pisanja CAPITALA Dodik traži povlačenje suludog zakona

    25. Decembra 2025. — 20:55

    Vraćene registarske tablice uništava kako ko hoće

    25. Decembra 2025. — 15:51

    Od sljedeće godine ni na krmokolj bez doprinosa

    25. Decembra 2025. — 12:18
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00

    Potrošačka korpa i dalje veća od polovine prosječne plate

    26. Decembra 2025. — 08:33

    ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

    24. Decembra 2025. — 12:42

    BiH dobija nove novčanice

    24. Decembra 2025. — 09:56

    Vlada uvodi novi parafiskalni namet privrednicima

    22. Decembra 2025. — 13:21

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Republiku Srpsku tokom deset mjeseci ove godine posjetilo 442.353 turista

    26. Decembra 2025. — 10:33

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Savjet ministara BiH u ponedjeljak o suspenziji carinskih stopa

    26. Decembra 2025. — 11:13

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Na hiljade neželjenih božićnih poklona se prodaje na internetu

    26. Decembra 2025. — 12:15

    Singapur i dalje ima najmoćniji pasoš

    24. Decembra 2025. — 10:45

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Hoće li Mercator ostati bez svog čuvenog logotipa?

    22. Decembra 2025. — 09:35

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    26. Decembra 2025. — 09:03

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    25. Decembra 2025. — 09:45

    Zašto cijene bakra rastu?

    25. Decembra 2025. — 08:59

    Američka ekonomija porasla najjače u dvije godine

    24. Decembra 2025. — 11:27
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Željeznice Srbije u agoniji, hitno potrebna reforma

Željeznice Srbije u agoniji, hitno potrebna reforma

capital.bacapital.ba29. Januara 2013. — 14:42Nema komentara3 minute čitanja

zeljeznice srbijeBEOGRAD, Željeznice Srbije su u agoniji, zbog čega je potrebno hitno provesti reformu i modernizaciju, a prioritet je željeznički Koridor 10, istaknuto je na panel diskusiji o modernizaciji srpskih željeznica u beogradskom Medija centru.

Učesnici skupa su istakli da željeznice nisu trenutno konkurentne i da je vrijeme da se uvede red u srpske željeznice, kao i da se one modernizuju i usklade sa evropskim standardima, kako bi bile integrisane u evropsku željezničku mrežu.

Navedeno je da je u Srbiji samo trećina elektrifikovanih pruga, smanjuje se prevoz robe i putnika, a infrastruktura ne može da prati željezničko tržište i da bude konkurentna.

Generalni direktor “Željeznica Srbije” Dragoljub Simonović rekao je da srpskim željeznicama već 20 godina “ne cvjetaju ruže”, da su u jako lošem stanju i da treba zaustaviti njihovo propadanje.

Simonović je rekao da je prosječna starost pruga u Srbiji 42 godine, a vagona 30 godina, dok je prosječna brzina na prugama 40 kilometara na čas, a samo na tri odsto pruga ta brzina iznosi 100 kilometara na čas.

“Zato se do Niša vozimo šest, sedam i osam sati, a nekada i ne stignemo do Niša”, rekao je Simonović, navodeći da je potrebno 350 miliona evra samo za podizanje brzine pruga.

On je istakao da je “prioritet nad prioritetima” remont pruge na željezničkom Koridoru 10 ili će u suprotnom slučaju međunarodni željeznički transport zaobići Srbiju, a primat preuzeti konkuretni Koridor 4, koji grade Rumuni i Bugari.

On je upozorio da su zbog nekorišćenja kredita Evropske banke za obnovu i razvoj /EBRD/ srpske željeznice platile do sada pet miliona evra penala, ocijenivši da neko mora za to da odgovara, te najavivši kadrovsko podmlađivanje u srpskim željeznicama, kojima je potrebna “mlada garda”.

“Po 40 godina su jedni te isti ljudi direktori i problem je ko će da ih naslijedi, jer su gušili sve što je školovano i što vrijedi”, rekao je Simonović.

Predstavnici Ministarstva saobraćaja Srbije Miodrag Poledica i Dejan Lasica su istakli potrebu harmonizacije propisa sa evropskim, potrebu unapređenja željezničke infrastrukture i organizacije, te prilagođavanja potrebama tržišta.

Oni su najavili da se u ovoj godini očekuje otvaranje željezničkog tržišta prvo za domaće operatere, a zatim će na red doći i regionalni i drugi strani operateri.

Na skupu je istaknuto da se ove godine očekuje izgradnja prvih pruga nakon 37 godina, kao i realizacija već obezbijeđenih 1,4 milijarde evra za infrastrukturne projekte i željeznička prevozna sredstva, te da se najvažnija investicija od 800 miliona dolara očekuje iz ruskog kredita, dok su dogovoreni i češki i kuvajtski kredit, čija se realizacija očekuje na proljeće ove godine.

Ministar saobraćaja Srbije Milutin Mrkonjić, kako je rečeno, iz zdravstvenih razloga nije mogao da prisustvuje skupu, iako je bio najavljen.  Srna

dragoljub simonovic ebrd koridor 10 pruga zeljeznice srbije
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakKovačević: Cilj zakona stvaranje povoljnog poslovnog okruženja
Sljedeći članak Na Sarajevskoj berzi ostvaren promet od 266.096 KM

Povezani članci

Capital teme 02 minute čitanja

„Pošte“ ulažu 17 miliona KM u novi objekat i informacioni sistem

NOVOSTI 02 minute čitanja

Na hiljade neželjenih božićnih poklona se prodaje na internetu

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

„Pošte“ ulažu 17 miliona KM u novi objekat i informacioni sistem

26. Decembra 2025. — 13:2702 minute čitanja

BANJALUKA – Pošte Srpske u narednoj godini  planiraju ulaganja od gotovo 17 miliona KM u…

Nakon pisanja CAPITALA Dodik traži povlačenje suludog zakona

25. Decembra 2025. — 20:55

Vraćene registarske tablice uništava kako ko hoće

25. Decembra 2025. — 15:51

Od sljedeće godine ni na krmokolj bez doprinosa

25. Decembra 2025. — 12:18

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.