BEOGRAD, ”Željeznice Srbije” su prošle godine zabilježile minus od oko šest milijardi dinara, kaže Milovan Marković, generalni direktor ”Železnica”.
On kaže da je to isključivo posljedica negativnih kursnih razlika i dodaje da je kompanija „u prošloj godini rashode smanjila za oko četiri milijarde dinara, a prihode povećala čak za oko pet milijardi. Naše tekuće poslovne obaveze na kraju 2009. iznosile su oko dve milijarde dinara, i to su realna dugovanja“.
Marković potvrđuje da gubitak iz prethodnih decenija iznosi nekoliko desetina milijardi dinara, ali naglašava da „oko 90 odsto tog iznosa su obračunske kategorije, kao što su amortizacija ili kursne razlike, i ne ugrožavaju poslovanje“.
On kaže da su u budžetu za ovu godinu predviđene državne garancije za željeznicu od skoro milijardu evra, čime je država potvrdila svoju opredjeljenost da podrži aktivnosti na reformi i modernizaciji Željeznice.
„Srpske železnice će do 2013. imati u saobraćaju 50 novih putničkih vozova, a prvi stižu u roku od godinu dana. Prvi put posle tri decenije, kupili smo nove dizel-motorne garniture, deset vozova, iz kredita ”Eurofime”. Do kraja godine raspisujemo tender za nabavku 30 elektromotornih vozova, zahvaljujući kreditu EBRD, a predstoji nam i realizacija španskog kredita za još deset novih dizel-motornih vozova“, kaže on.
Marković dodaje da će, iz programa Vlade, u iznosu od 2,1 milijarde dinara, ove godine biti remontovano 70 putničkih i 765 teretnih vagona, 14 lokomotiva i dva elektromotorna voza, modernizovano deset putničkih kola i nabavljeno 50 novih teretnih vagona.
„Zahvaljujući međunarodnim kreditima i državnim garancijama, modernizovaćemo i železničku infrastrukturu, prvenstveno na Koridoru 10. Prioriteti su nam pruge Niš – Dimitrovgrad, beogradski železnički čvor i Beograd – Stara Pazova – Novi Sad – Subotica“, dodaje direktor Željeznice.
Marković kaže da je kompanija ovu godinu započela sa 19.249 zaposlenih. Uz isplatu stimulativnih otpremnina, Željeznicu je lani napustilo oko 850 radnika. „I u ovoj godini nastavićemo sa smanjivanjem broja zaposlenih“, dodaje on.
„Otvaranje“ pruga neminovno
”“Otvaranje’ srpskih pruga za vozove inostranih, pa i privatnih operatera, proces je koji će se neminovno događati. Već smo započeli pripremu i prilagođavanje poslovanja otvaranju tržišta. Ali, ukoliko bi se železničko tržište sada liberalizovalo, u konkurenciji inostranih prevoznika srpske železnice bi se teško izborile za posao“, kaže direktor Željeznice. Novosti