BANJALUKA. Dinamika radova na izgradnji autoputa od Banjaluke do Gradiške/Bosanske Gradiške nije ubrzana u onoj mjeri koliko je mogla da bude i koliko se očekivalo, rekao je Dušan Topić, direktor “Autoputeva RS”, i istakao da će autoput biti završen na ljeto.
“Mi smo očekivali da će u drugoj polovini ove godine znatnije biti ubrzani radovi kako bi bila nadoknađena neka kašnjenja od početka godine”, kazao je Topić.
On je naveo činjenicu da, kada su krenuli radovi, eksproprijacija nije bila do kraja završena, što na određen način daje opravdanje izvođačima za kašnjenje.
“Ima osnova da se opravda probijanje roka, koji je prema ugovoru bio 30. januara, ali u određenim granicama”, smatra Topić, dodajući da je sad potrebno da bude definisan novi rok koji više ne bi trebalo da bude pomjeran.
Topić vjeruje da na trasi od nepunih 27 kilometara radi, kako tvrde izvođači, oko 200 mašina i 300 radnika, smatrajući da može biti angažovano još duplo toliko operative jer ima prostora i otvorenog posla.
Što se tiče konstrukcija i objekata uz autoput, kao što su nadvožnjaci, podvožnjaci i mostovi, Topić je naglasio da je tu situacija najbolja, te da nema kašnjenja.
On je podsjetio da će izgradnja tri lota, koja je u toku, koštati oko 80 miliona evra s uračunatim PDV-om.
Boro Zdjelar, rukovodilac projekta izgradnje autoputa na dionici koju grade “Konstruktor” i “Integral”, dužine 19.750 metara, istakao je da će svoj dio posla završiti do ljeta.
Govoreći u kojoj fazi radova se trenutno nalaze, on je kazao da je od oko 20 km dionice na kojoj rade, četiri spremno za polaganje asfalta.
“Na trasi svakodnevno bude angažovano oko 150 ljudi i 100 mašina i to je dinamika koja je svakodnevna”, dodao je Zdjelar, navodeći da su do novembra radili u dvije smjene, ali da su od njih odustali zbog kraćeg dana.
On je rekao da im lijepo vrijeme u decembru ide na ruku, podsjećajući pri tome da je zato juni bio jedan od najkišovitijih mjeseci u godini.
“Trenutno se najintezivnije radi gornji stroj puta i u toku su pripreme za polaganje asfalta”, kazao je Zdjelar, dodajući da se već završavaju nasipi, svi nadvožnjaci, mostovi i ispusti gdje treba da budu okončani zanatski radovi.
On je rekao da su počeli s asfaltiranjem probnih dionica, objašnjavajući da će dnevno biti ugrađivano od 2.000 do 2.500 tona asfalta.
Sergej Đukić, glavni inženjer italijanske firme “Vidoni”, koja je zadužena za gradnju 6,3 kilometra autoputa, istakao je da su pri kraju faze, što ipak zavisi od vremenskih uslova koji mogu usporiti radove.
Prema njegovim riječima, oko 150 radnika i stotinak mašina rade “od sedam do sedam”, a bilo je dana i kada se radilo do ponoći.
On je podsjetio da su im dugo problem predstavljali neriješeni imovinskopravni odnosi.
Međutim, kako je naveo, tih problema više nema, a riješeni su i problemi s elektro i telefonskom infrastrukturom.
Prema njegovoj ocjeni, realan rok za završetak radova bi trebalo da bude na ljeto.
On je kazao da će, kada dođu do faze polaganja asfalta, taj posao biti završen za oko 25 dana.
Đukić je naveo takođe da su završili takozvane servisne saobraćajnice oko autoputa i omogućili ljudima prilaz kućama. On je istakao da su poslovi oko nadvožnjaka, podvožnjaka, mostova i propusta završeni u obimu od oko 85 odsto. Nezavisne n.
3 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
koja je ovo zajebancija…pa zar narod u RS nema oci
Narod je i pored dobre vidovitosti, slijep
Ovo je više od zajebancije,pa na toj dionici sam svaki dan i nema ni govora da se fizički to može završiti do ljeta uz toliko angažovanje operative,bez minimum 1000 mašina i isto toliko radnika uz dvije smjene jako teško za godinu dana da se završi!