PARIZ, Pet do deset fabrika automobila mogle bi biti zatvorene i otpušteno 80.000 radnika kroz dvije do tri godine u Zapadnoj Evropi, piše francuski list Tribin.
Od 2007. godine evropsko tržište automobila bilježi veliki pad prodaje a toga nisu pošteđene ni najveće kompanije u toj oblasti.
“Najveći evropski i turski proizvođači zabilježili su od 2007. godine do danas pad u prodaji luksuznih automobila i namjenskih vozila za 23 odsto što je 12,3 miliona prodatih vozila manje, a francuski za čak 28 odsto”, ocjenio je za taj list francuski analitičar specijalizovan za autoindustriju Rolan Berže.
S druge strane, prodaja jeftinih modela poput Dačije, Čerija, Hundai-Kie i Sevroleta u Evropi je porasla u periodu od 2007. do 2012. godine za 40 odsto, dok je prodaja skupih modela poput BMW-a, Mercedesa, Audia, Leksusa, Infinitia, Sitroena DS opala za 14 odsto.
Zbog loše prodaje luksuznih modela i “prevelikog kapaciteta proizvodnje” doveden je u pitanje dalji rad desetak fabrika i oko 80.000 zaposlenih i to prije svega na tlu Zapadne Evrope.
Pet fabrika bi moglo biti zatvoreno u najskorijem roku, dok je mogućnost zatvaranje još pet fabrika otvorena ukoliko se sadašnja tendencija na tržištima nastavi, objasnio je francuski ekonomista.
“Pežo Sitroen” je već najavio zatvaranje svog pogona u Olneu-sou-Bua, u pariskoj regiji. Opelove fabrike, američke filijale Dženeral Motorsa (GM) i Fijata su takođe ugrožene.
“Sem Folksvagena i Forda, ostali proizvođači automobila, poput GM, Pežoa, Renoa i Fiata bilježe neodrživu stopu produktivnosti a tržišta ne pokazuju znakove oporavka”, izjavio je Maks Blanše, konsultant “Rože Beržea”. Tanjug