BERLIN, Šta je to što njemačke automobile čini toliko poželjnim? Zašto ljudi širom svijeta prosto obožavaju automobile marke Audi, BMW, Mercedes, Porše?
Prvi i glavni razlog leži u činjnici da se Nijemci proizvodnjom automobila bave duže nego većina zemalja. Treba imati na umu da je Karl Benc 1879. godine prvi patentirao motor sa unutrašnjim sagorijevanjem, a 1886. je dobio patent sa svoj prvi automobil.
Nijemci imaju ponosnu trkačku istoriju, prepunu priča o automobilima koji na stazi daju svoj maksimum. Dovoljno je reći Nirburgring i sve je jasno.
Zemlja sa preko 12 hiljada javnih saobraćajnica, na kojima istinski možete uživati u vožnji će logično proizvoditi automobile za to. Autoban, jedinstven poput modela njemačkih kompanija, je izuzetno vozačko iskustvo samo po sebi.
Značajan razlog jeste i snaga njemačkih automobilskih brendova, odnosno njihova posvećenost, autentičnost i značaj. Sa druge strane, tu je i činjenica da su inžinjeri izuzetno cijenjeni u zemlji koja vrednuje znanje, vještine i tehnologiju.
Tu se možemo osvrnuti i na sam mentalitet potrošača, što je svojevremeno najbolje opisao magazin “The Economist” riječima da Nijemci jednostavno proizvode automobile koje svako želi da ima. Tu je i marketinška arogancija, primjetna u reklamama gdje Mercedes poručuje “ili najbolje ili ništa”, a BMW tvrdi da se u Bavarskoj prave “vrhunske mašine za vožnju”.
Prava cijena u bliskoj vezi sa marketingom, jer je uspjeh privoljeti ljude da plate za nešto ima malu ili nema gotovo nikakvu funkciju, kao na primjer dati oko 240 evra za Poršeov logo na centralnoj konzoli modela 911.
Još jedna stvar važna za uspjeh je ekskluzivnost modela, kao na primjer BMW-ove serije 5, a da ne pominjemo M5, za čiju kupovinu je potreban poveći bankovni račun, prenose agencije.