NJUJORK, Facebook stvarno želi da zna kako izgledate. Društvena mreža je ove nedjelje kupila Face.com, kompaniju za tehnologiju prepoznavanja lica ljudi na fotografijama.
Jedna od aplikacija, KLIK, može da identifikuje likove vaših Facebook prijatelja na fotografijama koje ste uslikali mobilnim. Druga aplikacija, PhotoTagger, koristi Facebook da „auto-taguje” lica u foto-albumima.
Nije, međutim, sasvim jasno kako Facebook planira da inkorporira tehnologiju i radnike Face.coma koji je, nezvanično, kupljen po cijeni između 55 i 100 miliona dolara.
Majk Ajzak, bloger sajta All Things D, kaže da je najvjerovatnije da Facebook želi da iskoristi mobilno iskustvo Face-a da unaprijedi svoju tehnologiju prepoznavanja lica na smartfonima i tabletima.
„Facebookovi prijedlozi za tagovanje trenutno ne funkcionišu na mobilnim uređajima kao na desktop računarima, tako da je moguće da će Face.com ubrzati proceduru tagovanja kod korisnika mobilnih platformi”, kaže on. „A tajming ima smisla, s obzirom na to da je Facebook nedavno lansirao Cameru, aplikaciju koja olakšava fotografisanje i postavljanje fotografija na Facebook”.
Na jednom postu bloga kompanije Face.com, CEO Gil Hirš napisao je da će ovi proizvodi doprinijeti popularnosti Facebookovih mobilnih ponuda.
„Baš kao i Facebook mislimo da je mobilni ključni dio ljudskih života u stvaranju i konzumiranju sadržaja i dijeljenju tog sadržaja na društvenim mrežama”, piše on. „Priključivanjem Facebookovom timu imaćemo više prilika da izgradimo divne proizvode koji će svima koristiti”.
Facebook je poslao zvanično saopštenje CNN-u: „Ljudi koji koriste Facebook vole da sa svojim prijateljima podijele fotografije i uspomene a tehnologija Face.coma doprinijeće u obezbjeđivanju najboljeg mogućeg iskustva fotografisanja. Ova transakcija dovodi u našu kuću tim i tehnologiju svjetske klase.”
Sve je ovo važno jer je Facebook najpopularnije mjesto na Internetu za razmjenjivanje fotografija. Kompanija je izračunala da se svakog dana postavi oko 300 miliona slika. B92