BEOGRAD, Zašto se Skajp integriše u Fejsbuk? Skajp je predstavio novu beta verziju za Majkrosoft Vindouz korisnike koja dodaje podršku za nekoliko Fejsbuk karakteristika.
Skajp za Vindouz 5.5 donosi instant poruke, integrisane Fejsbuk kontakte kao i mogućnost da „lajkujete“ ili komentarišete Fejsbuk status prijatelja direktno iz Skajp aplikacije.
Besplatna beta verzija ovog softvera takođe dodaje neke opšte popravke i izmjene kao što je novi kontrolni tulbar za pozive, kao lakši način da se sačuvaju brojevi telefona te vizuelna unapređenja kada držite poziv na čekanju. Popravke koje se odnose na osnovne funkcionalnosti ovog softvera su uvijek interesantne, ali iz dva razloga, veća priča je tjesnija Fejsbuk integracija.
Prvo, Fejsbuk nastavlja da bude “de facto” baza podataka kontakata za mnoge korisnike. Smart telefoni različitih platformi već donose sinhronizaicju Fejsbuk kontakta direktno u apikaciju telefona za kontakte. Zašto tako nešto ne raditi kada rješava izazov očuvanja vaših kontakata ažuriranih.
Posmatrajmo stvari na sljedeći način: zbog čega bi korisnik trošio vrijeme na upravljanje informacijama o svojim kontaktima kada se to može urediti da se izvodi automatski. Drugo, dodavanje Fejsbuk interakcije sa Skajp klijentom otvara Fejsbuk široj publici u momentu kada je povećanje broja Fejsbuk korisnika počelo da pokazuje znake stagnacije.
Istina je da Skajp ima 145 miliona korisnika, što je tri puta manje od 600 miliona aktivnih Fejsbuk korisnika, ali opet nisu ni svi korisnici Skajpa Fejsbuk korisnici, pa u ovome Fejsbuk može da vidi svoju šansu. Sa druge strane Skajp korisnička baza je dosta aktivna obzirom da je prošle godine zabilježeno 207 milijardi minuta glasovnih i video poziva.
Nova integracija Skajpa sa Fejsbukom može da pomogne Skajpu da proširi svoju bazu korisnika, obzirom da posljednji izvještaji pokazuju da ova kompanija gubi korisničku bazu u SAD. Fejsbuk je i ranije imao bitne planove za Skajp pa se čak špekulisalo da će kompanija čiji je osnivač Mark Cukerberg kupiti Skajp.
To se nije dogodilo jer je Majkrosoft jednostavno preduhitrio Fejsbuk kupivši Skajp za $8.5 milijardi. Fejsbuk međutim nije odustao od Skajpa pa stoga ne treba da čudi ovaj potez. Ono što je takođe interesantno je da je Skajp ovoga puta kao nove napomenuo i neke karakteristike koje su vezane za integraciju sa Skajpom, a koje su bile omogućene još od prethodnog oktobra.
Bilo kako bilo, partnerstvo između dvije strane je sada postalo još snažnije i svi su izgledi da će se tako održati i u budućnosti. ITsvet