SARAJEVO – Zašto u BiH nema kompanija i brendova koji su prisutni u regiji niz godina?
Sepfora, Muller, Sinsay, C&A, su kompanije koje postoje u susjednim zemljama ali ne i u BiH. Prije nekoliko mjeseci potvrđen je dolazak Lidla u BiH, međutim kada će i prve poslovnice biti otvorene još nije poznato, izvještava N1.
“Lidl neprestano istražuje potencijalne ciljeve širenja i analizira uslove na lokalnom tržištu i potencijal kupaca. Ljubazno Vas molimo za razumijevanje da u ovom trenutku ne možemo komentarisati prirodu i opseg mogućih aktivnosti, te s tim u vezi moguće lokacije trgovina ili datume otvaranja“, saopšteno je ranije iz Lidla.
Za razliku od Lidla, C&A u ovom trenutku nije zainteresovan za BiH, ali ističu kako prate tržište BiH.
“U ovom trenutku Bosna i Hercegovina nije na našoj listi prioriteta. Ipak, vrlo pažljivo pratimo ovo tržište. Nakon izazovne godine pandemije, u procesu smo modernizacije podružnica u zemljama u kojima smo već zastupljeni – ali to ne isključuje buduće širenje u druge zemlje“, odgovor je iz kompanije C&A.
Kada odlučuju gdje investirati, strani investitori procjenjuju više aspekata neke zemlje.
Neki nisu zainteresovani zbog veličine tržišta, niskog standarda, političke i ekonomske stabilnosti, infrastrukturne izgrađenosti. Marketing stručnjak Almir Hodžić ističe da je u BiH zanimljiv i parametar heterogenosti potrošačkog tržišta.
“Prevelika je razlika u potrošačkim navikama, recimo na robama široke potrošnje imate urađenu kategorizaciju proizvoda. Pa imate npr. mlijeko i mliječne proizvode, meso i mesne prerađevine, home care, personal care, alkoholna i bezalkoholna pića itd. I sad recimo ako uzmete kategoriju kafe i analizirate kategoriju kafe i imate 130 proizvođača kafe koji se “tuku” za bosanskog potrošača, pa imate situaciju da u jednom marketu, nije ista ponuda kafe recimo Travniku, Banja Luci, Zenici, Mostaru itd“, pojasnio je Almir Hodžić iz biznis Udruženja Povelja. Indikator