Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

    5. Decembra 2025. — 16:55

    Nastavlja se rat banaka i UIO

    5. Decembra 2025. — 15:43

    Trivić: Cijena struje za privredu raste za 20 posto

    5. Decembra 2025. — 14:20

    Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

    5. Decembra 2025. — 13:31
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    “Gas-Petrol” preuzeo većinski udio u “Potkozarju”

    5. Decembra 2025. — 12:28

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

    5. Decembra 2025. — 08:16

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Evropsko tužilaštvo podiglo optužnice protiv 29 osoba iz Hrvatske

    5. Decembra 2025. — 09:53

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Zašto oglašavati na Pinterestu

Zašto oglašavati na Pinterestu

capital.bacapital.ba14. Juna 2012. — 11:111 komentar5 minuta čitanja

Nove društvene mreže donose nove mogućnosti za oglašivače. Što nudi Pinterest i zašto je dobro biti tamo.
ZAGREB, Svojom novom akvizicijom, ovaj put pravnika Michaela Yanga, osnivači Pinteresta kao da su svijetu htjeli poručiti da nema bojazni da će zbog njihovih objava na toj mladoj i propulzivnoj društvenoj mreži korisnicima na vrata stizati tužbe zbog kršenja autorskih prava.

 

Naime, Yang je do konca prošle sedmice radio kao jedan od glavnih pravnih savjetnika internetskog diva Googlea, a sad bi trebao osigurati rast korisnika na mreži koji je bio ozbiljno ugrožen nakon što je jedna korisnica konačno pročitala ona sitna slova u Uslovima korišćenja i saznala da je svaki ‘pin’ (objavljene fotografije) potencijalna tužba autora zbog kršenja njihovih prava.

Da bi stvar bila gora, korisnik je u tom slučaju na svoja nejaka pleća trebao preuzeti i troškove Pinterestove pravne službe. Naravno, u toj start-up kompaniji bili su dovoljno pametni da promijene Uslove korišćenja, ali zbog gorkog okusa koji je ostao nakon spoznaje o potencijalnim opasnostima nisu imali drugog izbora nego u pomoć dozvati Yanga, jednog od najvećih imena u svijetu virtuelne pravice. Tim potezom Pinterest je pokazao kako ništa ne želi prepustiti slučaju i dalje ostati mreža čijem se strelovitom rastu divi konkurencija i, naravno, investitori. Prema istraživanju kompanije Experian Marketing Services objavljenom u aprilu ove godine, Pinteres je treća društvena mreža po popularnosti u SAD-u. Njen promet je između januara i februara porastao gotovo 50 odsto, a u ukupnim prihodima društvenih mreža njegov udio je s jedan narastao na 17 odsto.

Poređenja radi, Twitterov je s 10 odsto pao na samo jedan, dok se Facebookov smanjio s 89 na 82 odsto. Prenapučenost potonje, super popularne mreže, svakako je jedan od razloga zbog kojeg je nišni Pinterest u tako kratkom roku stekao toliko mnogo sljedbenika. Osim toga, korisnicima se očito sviđa činjenica da im nova mreža pruža mogućnost da se na vrlo atraktivan način predstave publici u svom pravom svjetlu ili, bolje rečeno, onako kako oni sebe vide pri čemu ne moraju mariti o aktuelnostima, komentarima i inim stvarima zbog kojih Facebook na trenutke postaje nepodnošljiv. Pinterest, taj virtuelni ‘scrapbook’, plutena ploča ili kako god postaje sjajan alat za samoizražavanje, trančiranje najboljeg od života na ukusno uređene ‘boardove’.

S obzirom na to da je mantra svakog oglašivača koji drži do sebe da bude tamo gdje su njegovi potrošači, posljednjih mjeseci raste broj kampanji skrojenih isključivo za Pinterest a koje pokazuju kako ta mreža ima svoju logiku, svoju regulu koja se po mnogočemu razlikuje od Njegova Veličanstva Facebooka. Praksa je tako pokazala da je kod Pinteresta ključno upoznati svoju publiku, a pošto je riječ o mreži koja broji znatno manje korisnika nego Facebook ciljanje je (uprkos Zuckerbergovim sofisticiranim alatima) lakše i efiksnije. Pokazuje to kampanja brenda Kotex koju mnogi izdvajaju kao trenutno najuspješniju Pinterest kampanju.

Naime, izraleska agencija Smoyz dobila je zadatak pratiti pedeset uticajnih ‘pinuša’ i temeljem njihov preferencija (fotografija koje im život znače) osmisliti personalizovane poklone i poslati ih na njihovu kućnu adresu. Od odabranih korisnica su pritom zatražili da ‘ne bud’ im teško’ objave sliku poklona na toj istoj društvenoj mreži. Rezultat? Gotovo sve žene objavile su kako je Kotex krasan i divan brend i to na Pinterestu, Facebooku, Twitteru itd., a to je kako tvrdi agencija, podstaklo 2, 284 interakcija i dovelo do gotovo 700 hiljada ‘impressionsa’.

Kotex je učinio upravo ono što savjetuju mnogi marketinški stručnjaci, odnosno nagradio svoje fanove jer prate njihove aktivnosti. No to nije jedini način, naravno. Primjera radi, Peugeot Panama lansirao je vrlo pametnu digitalnu kampanju u kojoj je Pinterest odigrao ključnu ulogu. Prvo su uz pomoć ‘boardova’ predstavili nove modele automobila i to tako što su uz pomoć korisnika objavljivali ‘pinali’ fotografije koje najbolje ilustriraju njihove performanse, a potom su osmislili igru slagalice i nagradili pet korisnika koji su s njihovog Facebooka ili internetske stranice sakupili sve potrebne dijelove.

Osim što je Peugeotova kampanja pokazala kako biti kreativan na Pinterestu, naučila je i kako je to sjajna platforma za integraciju ostalih digitalnih medija. Budući da je tu riječ o kampanji koja ima svoj start i kraj, postavlja se pitanje što raditi u doba mirovanja, odnosno, na koji način ‘bedinati’ Pinterest profil na dnevnoj bazi. Marketinški stručnjaci, a i uspješni brendovi, uvjeravaju kako je ovo idealan način da brend uz pomoć fotografija predstavi svoje vrijednosti.

Naime, prednost Pinteresta u poređenju s ostalim mrežama je što korisnici mogu odabrati koju će temu iliti ‘board’ pratiti. Na Facebooku, korisnik ‘lajkom’ prihvaća da će primati bilo koje akcije i aktivnosti brenda dokle god ne klikne opciju ‘hide’. E sad, na Pinterestu oglašivač ima zadatak objavljivati atraktivan (prije svega vizuelan) sadržaj koji će korisnici rado ‘re-pinati’.

Dobar primjer za to je brend Chobani Yogurt koji je osmislio čak 17 zanimljivih ‘boardova’ na kojima dijele recepte, inspirativne izreke, fotografije zanimljivih destinacija i još mnogo lijepih stvari koje korisnici ‘re-pinaju’, ali i dijele na ostalim društvenim mrežama. U svakom slučaju, Pinterest je sjajna prilika da brendu date ljudsko lice i predstavite ga onako kako biste htjeli da vas potrošači vide. Uostalom, to rade i sami korisnici, modeliraju sopstveni život ne prema onome što oni jesu već što bi htjeli biti. Tportal.hr

drustvena mreza facebook google michael yang pinterest twitter
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakSNB pozvala “Kredi Svis” da poveća kapital
Sljedeći članak Manjak posla i višak zaposlenih najveći problem Pošta Srpske

Povezani članci

Capital teme 05 minuta čitanja

Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

Stav 04 minute čitanja

Plan rasta – plan koji pokreće Bosnu i Hercegovinu

1 komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

  1. Pinterest 14. Juna 2012. 14:42

    http://www.pinterest.ba

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

5. Decembra 2025. — 16:5505 minuta čitanja

Predložene izmjene Zakona o uređenju prostora i građenju drastično i bez opravdanog razloga centralizuju ključne nadležnosti

Nastavlja se rat banaka i UIO

5. Decembra 2025. — 15:43

Trivić: Cijena struje za privredu raste za 20 posto

5. Decembra 2025. — 14:20

Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

5. Decembra 2025. — 13:31

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.