PARIZ, Mladi kupuju sve manje novih automobila, i to je trend koji je prisutan ne samo u Evropi već i u SAD, zemlji gdje je automobil tradicionalno bio simbol slobode i mladosti.
U Francuskoj 2009. prosječan kupac novog automobila imao je nešto više od 50 godina, a samo devet odsto vlasnika novog auta bilo je mlađe od 30 godina, prenio je francuski magazin Slejt.
Broj izdatih vozačkih dozvola opao je za 30 odsto u periodu između 1980. i 2011.
Jedan od razloga što starosna granica vlasnika starih automobila sve više raste je i starenje stanovništva posebno u razvijenim zemljama, objašnjavaju analitičari Komiteta francuskih proizvođača automobila.
Ali ono što najviše zabrinjava predstavnike autoindustrije je činjenica da su aktuelnom ekonomskom krizom najviše pogođeni mladi među kojima je i najviša stopa nezaposlenosti
“Sve donedavno svaka nova generacija imala je veći vozni park od prethodne, ali današnja generacija prosječne starosti od 25 do 30 godina posjeduje manji broj putničkih vozila nego prethodna, što je dosada još nezabilježen fenomen“, objašnjavaju analitičari.
Teška ekonomska situacija odrazila se neiminovno i na ovom planu.
Više od 26 odsto mlađih od 25 godina u Francuskoj je bez posla, a uz to ne treba zaboraviti da je cijena goriva u posljednjih 20 godina utrostručena. Poskupila je i vozačka dozvola, osiguranje, troskovi održavanja vozila, što je sve dovelo da automobili postaju sve nepristupačniji mladima.
Istovremeno kupovina starih automobila u Francuskoj je porasla, 2009. prodato gotovo trostruko više starih nego novih putničkih vozila.
U istom periodu, 80 odsto Francuza mlađih od 30 godina bili su vlasnici starih automobila.
Kako objašnjavaju stručnjaci, mladi se radije opredjeljuju za kupovinu starog automobila koji odgovara njihovom ukusu, nego pošto-poto za kupovinu novog automobila koji nije po njihovom ukusu. (Tanjug)