BANJALUKA, Direktor preduzeća “Autoputevi Republike Srpske” Dušan Topić izjavio je sinoć u Banjaluci da će kreditno zaduženje za izgradnju auto-puta Banjaluka-Doboj iznositi 402 miliona evra, što je jednako vrijednosti radova.
“Suština je u tome da je danas na dnevnom redu Narodne skupštine dokument o dodatnom zaduženju našeg preduzeća za završetak radova na auto-putu Banjaluka-Doboj u iznosu od 47 miliona evra kod Evropske investicione banke /EIB/, gdje je osnovni kredit od 160 miliona evra, što znači da će ukuno zaduženje biti 207 miliona evra”, rekao je Topić novinarima u Narodnoj skupštini Republike Srpske.
Osim ovog, kaže Topić, u Evropskoj banci za obnovu i razvoj smo za dionicu auto-puta od Doboja do Prnjavora imali osnovni kreditni ugovor od 185 miliona evra i sada je u pripremi dodatno zaduženje od 10 miliona evra.
“Dokument koji je večeras pokazan u Narodnoj skupštini jeste redovnom procedurom upućen u organe BiH. To je dokument u kome ne piše ništa više, niti drugačije od prijedloga odluke o prihvatanju zaduženja Srpske od 47 miliona evra kod EIB-a po projektu izgradnje auto-puta Banjaluka-Doboj, koji razmatraju poslanici”, dodao je Topić.
On je naglasio da neko ko pogrešno tumači dokument ne može da shvati šta je napisano u njemu ili to ne želi, pa zato traži povod za galamu.
Topić je napomenuo da nisu tačni navodi poslanika opozicije da je na službenom putu i da zato ne prisustvuje skupštinskom zasjedanju.
“Nisam bio na službenom putu u Izraelu. U Banjaluci sam bio i prošlu sedmicu, kada sam prisustvovao sjednicama skupštinskih odbora na kojima je bilo riječi o ovom prijedlogu odluke”, kaže Topić.
Poslanici u Narodnoj skupštini Republike Srpske razmatraju prijedlog odluke o prihvatanju zaduženja Srpske od 47 miliona evra kod Evropske investicione banke /EIB/ po projektu izgradnje auto-puta Banjaluka-Doboj. Srna
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Posao izgradnje puta se dobija na tenderu tako što se nadmeće nekoliko poniđača. Prolazi onaj koji da najprihvatljiviju ponudu, tj. najpovoljniju u finansijskom smislu. Problem je u tome što se ta cijena izgradnje kasnije pumpa svim i svačim. Znači izvođač je bio siguran da će posloje (u toku izgradnje) moći da pumpa cijenu što je ovdje očigledno.
Ovaj način nije korektan prema drugim ponuđačima jer su i oni mogli na sličan način da daju nižu ponudu, pa poslije da pumpaju cijenu i ucijenjuju investitora i državu.
Nemam lijepo mišljenje o tom Integralu, ali da je posao dodijeljen nekoj od stranih korporacija, sve bi završilo na sudovima, a malo šta bi bilo odrađeno na terenu.
Neka više završe te auto-puteve, da ova stoka od naroda ima čime pobjeći u Evropu.