SARAJEVO, Primjena izmjena i dopuna Zakona o akcizama na snazi je od 1. februara 2018. godine, od kada su putarine povećane na 0,25 KM po litru derivata, a za tri mjeseca primjene povećanja cijena goriva na poseban podračun prikupljeno je 97 miliona konvertibilnih maraka (KM), saznaje Klix.ba.
Glasnogovornik Uprave za indirektno oporezivanje BiH Ratko Kovačević kazao nam je da će sredstva biti na podračunu sve dok Upravni odbor Uprave za indirektno oporezivanje ne usvoji odluku o koeficijentima za raspodjelu sredstava korisnicima, odnosno Federaciji BiH, Republici Srpskoj i Distriktu Brčko.
No, u Upravnom odboru Uprave za indirektno oporezivanje još uvijek nema nikakvih naznaka kada bi mogla biti donesena odluka o raspodjeli sredstava korisnicima. Glasnogovornica Nataša Krsman kazala je za Klix.ba da očekuju da će tačan termin sjednice, na kojoj će se raspravljati o usvajanju odluke, biti poznat narednih dana.
“Očekujemo da će sjednica Upravnog odbora Uprave za indirektno oporezivanje biti zakazana do kraja ovog mjeseca. U tom periodu će se postići neki dogovor o sjednici na kojoj će se razgovarati o usvajanju odluke o raspodjeli sredstava od akciza”, kazala nam je Krsman.
U Upravi za indirektno oporezivanje BiH su nam objasnili da, kada odluka o koeficijentima bude usvojena, mora biti objavljena i dostavljena Upravi za indirektno oporezivanje na izvršenje.
“Čim to bude završeno Uprava će prikupljena sredstva rasporediti po koeficijentima koji budu definisani u toj odluci”, objasnio nam je Ratko Kovačević.
Podsjećamo, zastoj je nastao jer se predstavnici iz Federacije BiH i Republike Srpske ne mogu dogovoriti u vezi s raspodjelom prihoda od putarine. Prikupljena sredstva su namjenska za izgradnju autoputeva, kao i izgradnju i rekonstrukciju ostalih puteva u Bosni i Hercegovini.
“U skladu s izmjenama i dopunama Zakona o akcizama usvojen je i set drugih zakona, Zakon o sistemu indirektnog oporezivanja i Zakon o uplatama na jedinstveni račun i raspodjeli prihoda. Na taj način su stvoreni uslovi da se otvori poseban podračun jedinstvenog računa, gdje se prikupljaju ta posebna sredstva, odnosno posebna putarina”, podsjetio je Kovačević.
Ilustracije radi, do sada je u akumuliranim sredstvima prikupljeno 97 miliona KM od akciza, a projektovanje i izgradnja autoputa Žepče – Tuzla košta, naprimjer, 60 miliona KM. Upućeni tvrde da bi se od prikupljenih sredstava uskoro mogli započeti ozbiljniji projekti gradnje, naravno, ukoliko se predstavnici entiteta FBiH i RS dogovore…Klix.ba