BEOGRAD, Srbija, osim Koridora 10 i autoputa od Beograda do Boljara, planira i gradnju autoputa sa šest traka ka Republici Srpskoj. Saobraćajnica dužine 202 kilometra mogla bi da bude završena u roku od tri godine, ukoliko bi se trasa podjelila na nekoliko dionica i time angažovalo više preduzeća. Ipak, za početak treba da se zatvori finansijska konstrukcija, a vrijednost projekta procjenjuje se na oko 1,14 milijardi evra.
Pun profil autoputa gradiće se od Pojata preko Kruševca, Kraljeva, Čačka, Požege i Užica do Kotromana na granici sa RS, a krajnje odredište je Višegrad. Buduća saobraćajnica povezaće Užice i RS sa autoputem Beograd – Bar, a kod Pojata i sa drumskim Koridorom 10 odnosno autoputem Beograd – Niš.
Najizvesnija je trenutno izgradnja dionice od Preljine do Požege (31 kilometar), koja u stvari pripada autoputu Beograd – južni Jadran.
Do sada su završeni samo generalni projekti, koje su uradili Institut za puteve i Saobraćajni institut CIP.
„Institut za puteve bio je zadužen za dionicu od 110 kilometara od Pojata do Preljine i uradili smo generalni projekat, koji je prošao državnu reviziju“, kaže Miroslav Birđanin, glavni projektant. On kaže da je procjenjena vrijednost izgradnje ovih 110 kilometara oko 413 miliona evra.
Na dijelu od Požege do Kotromana (61 km) zbog konfiguracije terena, koji je brdsko-planinski izgradnja kilometra koštaće maksimum 12 miliona evra. Gotovo polovina trase je u objektima. Kako kaže Dragoslav Dragićević, glavni projektant ove trase u CIP, planirana je izgradnja 62 mosta ukupne dužine 14,5 kilometara i 22 tunela dužine 13 kilometara. Večernje novosti