DOBOJ, Vlada Republike Srpske izrazila je stav da je neprihvatljivo insistiranje međunarodnih institucija, relevantnih za željeznički saobraćaj, da uvedu jedinstveni kod za željeznička vozila u Bosni i Hercegovini.
Ona zahtijeva od Međuvladine organizacije za međunarodni prevoz željeznicom (OTIF) i institucija na nivou BiH da sve aktivnosti koje su u vezi sa željezničkim saobraćajem i saobraćajnom infrastrukturom provodi uz potpunu i pravovremenu uključenost nadležnih institucija RS, uz, kako navode, poštovanje Ustavom utvrđenih nadležnosti.
“Željeznice RS” Doboj, kao jedino željezničko preduzeće u RS, posluju samostalno s međunarodnim kodom 44 i pod tim kodom se i upisuju u Nacionalni registar vozila, koji u skladu sa Zakonom o željeznicama BiH vodi Regulatorni odbor željeznica BiH. U skladu sa Ustavom BiH i Opštim okvirnim sporazumom za mir u BiH, entitetima se priznaje vlasništvo nad željezničkim preduzećima i željezničkom infrastrukturom. U skladu s konvencijom COTIF – Dokument Registarski sistem – vozna sredstva, od 23. maja 2012. godine, u BiH je priznato faktičko stanje, gdje su za BiH određena dva koda – “Željeznicama RS” Doboj 44 i Željeznicama Federacije BiH – 50, za šta postoji konsenzus.
“Međutim, već duže vrijeme međunarodne institucije, koje se bave željezničkim saobraćajem, insistiraju na uvođenju jedinstvenog koda za željeznička preduzeća u BiH. Na taj način bi dosadašnji kod 44 za RS i kod 50 za ŽFBiH bili zamijenjeni jedinstvenim kodom 49”, navela je Vlada RS u informaciji o namjeri uvođenja jedinstvenog koda za željeznička vozila u BiH. Upozorava se da je BiH specifična država s dva entiteta, čije su nadležnosti jasno utvrđene i zagarantovane.
“Saobraćajna infrastruktura je vlasništvo entiteta, a ‘Željeznice RS’ Doboj posluju u skladu s propisima iz oblasti željeznica i privrednih društava koji su doneseni na nivou RS, uz poštovanje međunarodnih propisa i odredbi Zakona o željeznicama BiH, koji ne dovode u pitanje i nisu u suprotnosti s odredbama Zakona o željeznicama RS i podzakonskim aktima donesenim na osnovu ovog zakona. Uvođenje zajedničkog koda za željeznička preduzeća u BiH narušilo bi pravnu i ekonomsku samostalnost ‘Željeznica RS’ i zakomplikovalo tehnološki proces poslovanja tog privrednog društva”, navela je Vlada RS. Fena
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Vlada RS-a = vlada kretena
Nedaj ništa unitarno, dole balijska dominacija.