BEOGRAD, Rekonstrukcija pruge Beograd-Bar koštala bi između 200 i 300 miliona evra, saopšteno je iz italijanske kompanije Italfer.
Predstavnik Italfera Loran Frančozi kaže da će studija biti završena do septembra i da su dosadašnje analize pokazale da bi rekonstrucija pruge u narednih deset godina koštala između 200 i 300 miliona evra, iako su pojedini stručnjaci ranije navodili cifru od oko dvije milijarde evra.
Frančozi kaže da ne bi trebalo rekonstruisati cijelu prugu, već da treba sanirati neke njene dijelove kako bi se prosječna brzina bila 100 kilometara na sat, umjesto sadašnjih 40 kilometara. On je rekao da se odustalo od kompletne rekonstrukcije pruge, jer se pokazalo da je to preskup, a i nepotreban poduhvat.
Prema njegovim riječima, cilj je da se od Beograda do Bara željeznicom putuje najviše pet sati, jer je dužina pruge 450 kilometara, i da se njom preveze sedam miliona tona robe godišnje.
Studija izvodljivosti planira i povećanje obima prevoza, koji sada iznosi oko sedam miliona tona godišnje, rekao je on i napomenuo da se radi procjena koliki će na pruzi biti obim saobraćaja, uključujući prevoz i robe i putnika, u 2030. godini.
On je kazao i da su dosadašnje analize pokazale da su najkritičniji dijelovi pruge na planinskim prevojima između Srbije i Crne Gore.
Studiju izvodljivosti rekonstrukcije pruge Beograd-Bar radi italijanska firma Itajfer. Izrada studije košta milion evra, a novac je obezbijedila italijanska vlada.
Frančozi je kazao i da očekuje da se novac za rekonstrukciju pruge nakon izrade studije obezbijedi od međunarodnih finansijskih institucija, i dodao da za finansiranje može biti zainteresovana i italijanska vlada.
Željeznice Srbije su Rusiji u okviru projekata za kredit od 800 miliona dolara za infrastrukturu dostavili i projekat rekonstrukcije pruge Beograd-Bar. Beta