NJUJORK, Promet u svjetskoj reklamnoj industriji 2011. povećan je za 7,3 odsto u odnosu na godinu ranije i iznosio je 498 milijardi dolara, prenose RIA Novosti pozivajući se na podatke agencije AGB Nilsen.
Prema istom izvoru, u četvrtom kvartalu prošle godine, promet globalne reklamne industrije porastao je za 6,2 odsto u odnosu na isti period u 2010 i iznosio je 131 milijardu dolara.
Rast reklamne industrije u Africi i na Bliskom istoku u 2011 je bio 11 odsto (do 20 milijardi dolara). Promet u azijsko-pacifičkom regionu je porastao za godinu dana, 12 odsto, na 213 milijardi dolara. Ista stopa rasta zabilježena je u Latinskoj Americi, gdje je promet u reklamnoj industriji u prošloj godini povećan na 80 milijardi dolara.
U istom periodu, troškovi reklamiranja u američkim kompanijama pali su za 0,2 odsto – na 31 milijardu dolara. U Evropi je zabilježen pad u reklamnoj industriji za 0,4 odsto – na 70 milijardi dolara.
U 2011 godini, TV je i dalje najpopularniji medij, sa 65 odsto udjela u tržištu oglašavanja. Tokom izvještajnog perioda, troškovi kompanija za TV oglašavanje su povećani za 10 odsto – na 324 milijardi dolara.
Pored toga, značajan porast zabilježen je u oblasti on-line oglašavanja. U protekloj godini, na WWW (World Wide Web) oglašavanje preduzeća su potrošila 24 odsto više nego 2010 godine, prenose agencije.