SARAJEVO, Ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva FBiH platilo je 3,4 miliona KM za kampanju “Kupujmo domaće”, u kojoj je dominirao ministar Jerko Ivanković Lijanović, objavili su federalni revizori.
Iako su sredstva izdvojena iz budžeta 2011. i 2012. godine, cjelokupna kampanja je realizovana u drugoj polovini prošle godine, odnosno u vrijeme pred lokalne izbore u BiH, piše Centar za istraživačko novinarstvo (CIN).
Prema navodima revizora, novac je plaćen printanim i elektronskim medijima, marketinškim agencijama i lancu trgovina.
Revizori su pronašli da su novcem poreskih obveznika plaćani prilozi u informativnim emisijama, a finansirane su i već postojeće poljoprivredne emisije.
Najviše novca za medijsku promociju, po pola miliona KM, dobile su marketinške agencije Tim System d.o.o. Sarajevo i SV-RSA d.o.o. Sarajevo.
Oko milion KM za štampanje plakata i zakup reklamnih površina namijenjenih spoljnom oglašavanju dobila je marketinška agencija Europlakat BH d.o.o. Sarajevo.
Prema navodima objavljenim u revizorskom izvještaju, na poziv za dodjelu tog posla javile su se tri firme: Europlakat d.o.o. Sarajevo, Aumento d.o.o. Sarajevo i Tamel com d.o.o. Sarajevo.
Ponude sva tri preduzeća su se odnosile na potpuno iste lokacije namijenjene spoljnom oglašavanju pod zakup. Razlika je bila samo u ponuđenoj cijeni. Uvidom u dokumentaciju revizori su saznali da su sve tri osobe međusobno povezane.
Europlakat je uz cjenovnik zakupa reklamnih površina ponudio projekat – sliku na kojoj se nalazi ministar iz reklamnog spota.
Rješenje o odobravanju sredstava Europlakatu doneseno je 1. avgusta 2012., odnosno isti dan kada je krenula realizacija kampanje. Revizori postavljaju pitanje kako su navedeni plakati mogli u istom danu biti odštampani i postavljeni na bilborde.
Inače, cjelokupna kampanja je realizovana od početka avgusta do početka oktobra 2012. godine.
Revizori su pronašli i da je lanac trgovina Amko komerc d.o.o. Sarajevo dobio 470.000 KM za projekt “Kupujmo domaće u domaćem lancu trgovina”. Revizori nisu pronašli na osnovu kojih kriterijuma je novac podijeljen.
Rješenje o odobravanju novca donio je ministar 29. avgusta 2012. U prilogu apliciranog projekta su i nagrade s ukupnim fondom nagrade igre od 133.861 KM.
Amko je prošle godine realizovao nagradu igru u kojoj su podijeljeni automobili, paketi iznenađenja i bijela tehnika.
Revizori navode da nikakvog ugovora o međusobnim pravima i obavezama između ovog trgovačkog lanca i Ministarstva nije bilo.
Revizori su zaključili da je Ministarstvo ušlo u realizaciju kampanje bez prethodnog donošenja pravnog akta kojim se utvrđuje aktivnost za realizaciju programa, iznos sredstava, očekivani učinak, kao i sam postupak izbora krajnjih korisnika i dodijeljeni iznos sredstava.
Dževad Kovač iz Mostara, koji predvodi Udruženje uzgajivača ovaca i koza FBiH, kaže da on nije dobio ni jednu KM za podsticaj razvoja farme na kojoj ima više od 1.000 koza.
“To je krajnje bezobrazno jer to su pare poreznih obveznika. To je poražavajuće”, kaže Kovač za CIN.
Prema njegovom mišljenju, ova kampanja nije rezultovala potražnjom domaćih proizvoda.
CIN je prošle godine objavio niz tekstova u kojima je upozorio da se kampanja “Kupujmo domaće”, u kojoj federalni ministar Jerko Ivanković Lijanović poziva stanovništvo na kupovinu domaćih proizvoda, poklapa sa predizbornim periodom, te da se u njoj koristi simbol srca koji je prepoznatljiv znak političke stranke Radom za boljitak, kojoj ministar pripada.
Nevladina organizacija Transparency International iz BiH podnijela je prijavu za kršenje izbornih pravila Centralnoj izbornoj komisiji BiH, ali je slučaj pao na državnom sudu. Fena