BEOGRAD, Putevi Srbije će 25 miliona evra za rekonstrukciju Gazele obezbijediti naplatom putarina i akciza, rekao je direktor tog preduzeća Zoran Drobnjak.
On je objasnio da će rekonstrukcija mosta koštati oko 58 miliona evra, kao i da će Evropska investiciona banka u avgustu uplatiti posljednju tranšu kredita vrijednog 33 miliona evra.
“Samim tim, EIB je ispunio obećanje, a razlika u novcu, koja je potrebna za završetak mosta je negdje oko 25 miliona evra i taj iznos će finansirati JP “Putevi Srbije” iz svojih sredstava”, rekao je Drobnjak i precizirao da će novac biti obezbijeđen naplatom putarina i akciza.
“Nema nikakvih problema sa finansiranjem radova na mostu ‘Gazela'”, kazao je on.
Svih šest traka na beogradskom mostu “Gazela” biće pušteno u saobraćaj 15. novembra, a kompletna rekonstrukcija mosta biće završena u februaru sljedeće godine, izjavio je Drobnjak.
Direktor “Mostogradnje” Branko Knežević kazao je da veliki radovi tek predstoje unutar samog mosta. Masa posla nalazi se unutar “sanduka mosta” a ovo što se sada radi je reparacija samo gornje kolovozne konstrukcije.
Izvođači radova kažu i da će most biti daleko čvršći i trajniji, jer će u njega biti ugrađeno 2.200 tona čelične konstrukcije i 800 tona kablova, koji će biti ugrađeni u betonsku konstrukciju, kao i da će ovim radovima vijek mosta biti produžen za deset godina.
Drobnjak je naveo da će obnova dionice od Hitne pomoći do Autokomande početi na proljeće sljedeće godine, nakon što “Gazela” bude puštena u saobraćaj, da bi se izbjegle velike gužve u saobraćaju.
On je rekao da je završeno i oko 15 kilometara radova na obnovi autoputa kroz Beograd na Koridoru 10.
“To je oko polovina predviđene dionice, a do kraja ove građevinske sezone trebalo bi da bude završeno još desetak kilometara”, kazao je on.
U Putevima Srbije su ocijenili da bi kompletna obnova autoputa na Korodoru 10 kroz Beograd trebalo da bude završena u maju sljedeće godine, a radovi će ukupno koštati 20 miliona evra.
Most “Gazela” trebalo bi konačno da bude završen u februaru 2012. godine. Izgrađen je 1970. godine i nije do danas obnavljan. Preko njega dnevno pređe oko 165.000 vozila i dio je Koridora 10 kroz Srbiju. Beta, Tanjug