BUDVA, Iako iz Ministarstva turizma Crne Gore često ponavljaju, a čine to i ostali zvaničnici, da su veoma zadovoljni tokom ovogodišnje glavne turističke sezone, te da su finansijski efekti za nešto više od sedam mjeseci ove godine bolji za 5,9 odsto od prošlogodišnjih, mnogi turistički radnici i ljudi koji se isključivo bave turizmom na Crnogorskom primorju kažu da ozbiljno sumnjaju u zvanične ocijene koje se saopštavaju.
Najviše je neslaganja sa tvrdnjama zvaničnika da je Crna Gora visokokvalitetna destinacija koja nudi elitni turizam za bogate goste.
I pored toga što je iz državnog vrha u više navrata poručivano da je slabija posjeta turista na početku sezone samo prekid sa masovnim turizmom, a ne nikako lošija sezona, posjeta gostiju u avgustu na najbolji način je demantovala sve one koji su pomislili da je Crna Gora krenula stopama visokog turizma.
Jer, kako ističu turistički poslanici, tokom dvadesetak dana avgusta u Budvi, kao metropoli crnogorskog turizma, bili su, pored ostalih, popunjeni i kapaciteti u privatnom smeštaju, a prepune ulice i plaže, brojni kafići i manji broj restorana, velika buka i gužve u saobraćaju ubedljivo su potvrdili da je Crna Gora samo destinacija masovnog turizma.
Teško se, kako kažu, može vjerovati tvrdnjama zvaničnika da na Crnogorskom primorju boravi sve bogatija klijentela, jer ona teško da gostuje na destinacijama gdje su velike gužve, pretjerana buka, povremene nestašice vode i struje, velika prašina sa brojnih gradilišta, visoke cijene i uglavnom nekvalitetna usluga.
Upravo su to bile neke od karakteristika ovogodišnje glavne turističke sezone na Crnogorskom primorju, a bogata klijentela, pored ostalog, ne konzumira brzu hranu na svakom koraku, a vlasnici restorana, pogotovo onih ribljih, tvrde da im je zarada ove glavne sezone upola manja od prošlogodišnje.
Da ima još mnogo nemarnosti u radu i da visoke cijene uglavnom nisu odraz kvaliteta usluge ukazuju, na žalost, i inostrani, prije svega, zapadni mediji.
Tako londonski “Er Tajms”, na primjer, ističe da “slaba usluga, nedostatak vode, buka, nečistoća, nedostatak parking prostora i drugo predstavljaju uvredu državi koja je sebe proglasila ekološkom i koja je uvela eko taksu za strane automobile koji ulaze na njenu teritoriju”.
Ne mali broj iskusnih turističkih radnika u Budvi smatraju da je pored svih problema posljednjih godina povećanje cijena odmora u Crnoj Gori obeshrabrilo veliki broj gostiju iz inostranstva da dođu i ljetuju kao nekada, a loši uslužni standardi odveli su probirljive turiste, kao što su Njemci, na druge destinacije.
Stavovi Ministarstva turizma Crne Gore da Crna Gora treba da bude destinacija visoko kvalitetnog turizma su opravdani, ali se ne smije zaboraviti da je to proces koji se ne može ostvariti preko noći i da na tome treba puno raditi, ističu turistički poslanici.