NJUJORK, Internet kompanija Yahoo, vlasnik jednog od najposjećenijih portala u Sjedinjenim Američkim Državama, povećao je neto profit u trećem tromjesečju skoro 23 puta.
To je bolje od očekivanja tržišta, zahvaljući prodaji dijela udjela u Alibaba grupi tokom njene inicijalne javne ponude (IPO) za 6,3 milijarde dolara nakon obračuna poreza.
Yahoo je obećao da će akcionarima podijeliti najmanje polovinu prihoda dobijenih od IPO Alibabe, koja se pokazala najveće u istoriji Wall Streeta.
Kako je saopštio Yahoo, neto profit u periodu jul-septembar 2014. dostigao je 6,8 milijardi dolara ili 6,7 dolara po akciji, dok je u trećem tromjesečju prošle godine to bilo 297 miliona dolara ili 34 centi po akciji.
Ukupni prihodi porasli su manje od jedan odsto, sa 1,14 milijardi na 1,15 milijardi dolara. Pritom, prihodi bez uračunatih troškova za internet-saobraćaj povećani su sa 1,08 milijardi na 1,09 milijardi dolara.
Analitičari u anketi Thomson Reutersa u prosjeku su prognozirali korigovanu dobit kompanije na nivou od 30 centi po akciji uz prihode bez učešća internet saobraćaja od 1,04 milijardi dolara.
Poslije prodaje akcija Alibabe pojačan je pritisak na rukovodstvo Yahooa na čelu sa izvršnim direktorom Marissom Mayer. Udio Alibabe koji je ostao u vlasništvu Yahooa vrijedi oko 34 milijarde dolara.
Investitori su bili nezadovoljni prihodima od reklama i tražili su radikalne promjene. Između ostalog, čuo se i prijedlog o spajanju Yahooa i AOL (najveći svjetski internet provajder).
Međutim, kako piše Newyork Times, rezultati Yahooa za treći kvartal pokazali su se dovoljno pozitivni čak i bez uračunatih prihoda od IPO Alibabe, što će, prije svega, dati kompaniji dodatno vrijeme za izradu dalje strategije. Tanjug