ROVINJ, Deveti Weekend Media Festival u Rovinju u Hrvatskoj, najveći festival medijske i komunikacijske industrije u južnoistočnoj Europi, ove godine je ponovno okupio vodeće menadžere, preduzetnike i stručnjake, istaknute govornike i učesnike tribina, te je privukao više od 4.000 učesnika, 550 novinara, 350 studenata i 120 uticajnih govornika iz cijelog svijeta.
Magdalena Horanska, predsjednica Uprave MCA Grupe i potpredsjednica FIBEP-a, najvećeg i najstarijeg udruženja agencija za praćenje medija na svijetu, održala je predavanje o stanju medijskih tržišta u regiji.
MCA Grupa specijalizirana je za pružanje media intelligence usluga za tradicionalne medije i društvene mreže lokalnim i međunarodnim klijentima te je članica Newton Media Grupe. Magdalena Horanska predstavila je media intelligence rješenja MCA Grupe koja uključuju praćenje i analizu međunarodnih i regionalnih medija, istraživanja tržišta, softver za pretvaranje govora u tekst, arhiviranje medija te usluge savjetovanja i edukacije.
U svom predavanju Magdalena Horanska je rekla da su nekad s tradicionalni mediji – štampa, televizija i radio, imali značajan uticaj na javno mišljenje, ali da se od tada puno toga promijenilo te su virtualni mediji postali puno moćniji.
„Portali i društvene mreže su danas glavni izvori vijesti mladima. Premda su tradicionalni mediji još uvijek veoma važni u našem dijelu Europe, globalni trendovi nas okreću prema Internetu. Istraživačka industrija prolazi kroz iste promjene“, rekla je Horanska.
Na pitanje u kojem će se smjeru razvijati medijsko nebo nad Evropom i ostatkom svijeta Horanska je rekla da je već primjetan trend virtualizacije medija u drugim dijelovima svijeta, dok u su evropski korisnici konzervativniji te tradicionalni mediji ovdje još uvijek imaju snažnu poziciju.
„Kako sadašnja generacija mladih bude odrastala, tako će važnost novih internetskih medijskih kanala rasti”, rekla je ona.
Istakla je da je Weekend Media Festival jedan od važnijih događaja u južnoistočnoj Europi te je zbog toga više pažnje posvetila zemljama u kojima posluje MCA Grupa.
U jugoistočnoj Europi, neke od zemalja koje pokriva MCA Grupa, kao što su Srbija, Bosna i Hercegovina te Makedonija, se još uvijek nose s problemima transparentnosti podataka o vlasništvu i poslovnim rezultatima medijskih tržišta. Nakon turbulentnog perioda, televizija i radio pokazuju znakove stabilizacije i stagnacije, a radio publika iznenađujuće raste u većini zemalja srednje i južnoistočne Evrope.
MCA Grupa je prikupila podatke i provela niz istraživanja o tržištima na kojima posluje, trendovima u broju medija po zemljama, prihodima i poslovnim rezultatima, vlasničkoj strukturi medija te ulaganjima u zalihe.
Horanska je najavila trendove u srednjoj Evropi, kao što je sklonost stranih vlasnika da otkupljuju nacionalne medije, što je prisutno u većini zemalja.
Višegodišnja kriza štampanih medija u jugoistočnoj Evropi, prema njenim riječima, ogleda se u sve manjem broju štampanih medija, smanjenim prihodima i negativnim finansijskim rezultatima, dok zastupljenost Interneta raste na svim tržištima, usporedo s ulaganjima u internetsko oglašavanje.
Srpsko medijsko okruženje je turbulentno i dinamično, pri čemu je 414 novih medijskih tvrtki osnovano u zadnje 3,5 godine, dok ih je 178 izbrisano iz registra.
U Makedoniji postoji veliki broj televizijskih kanala te je Makedonija na vrhu globalne skale po broju televizijskih postaja po kućanstvu. Uz to, postoji negativan trend na radijskom tržištu usljed sve nižeg broja lokalnih i regionalnih radio stanica.
Ukupni prihodi praćenih medija u Bosni i Hercegovini svake su godine niži.
Magdalena Horanska slovensko je tržište opisala kao transparentno, kazavši da broj medija na tržištu raste od 2007. Ukupni prihodi štampanih medija su u padu, dok prihodi radijskih i televizijskih medija pokazuju suprotan trend.
Hrvatsko tržište se stabilizuje oko nižeg nivoa prihoda, dok je medijsko okruženje poprilično turbulentno uslijed promjena vlasničkih odnosa.
Glavne promjene na češkom medijskom tržištu rezultat su promjena u strukturama vlasništva.
Medije u Češkoj preuzimaju lokalni preduzetnici a češke dnevne novine kontrolišu lokalni preduzetnici snažno povezani sa slovačkim medijskim tržištem.
Za potrebe predavanja Magdalene Horanske, agencija za medijska istraživanja i analitiku Media Net, članica MCA Grupe, provela je istraživanje kako bi utvrdila tko su najbolji i najpopularniji novinari u Hrvatskoj.
“Svi novinari, kolumnisti, pisci, televizijski i radio reporteri, kako iz lokalnih tako i iz nacionalnih medija, imali su jednaku priliku biti izabrani od strane opšte i stručne javnosti. Budući da nestručna javnost često ne razlikuje novinare od voditelja ili kolumnista, tako je dobivena lista uključivala i one autore ili televizijska/radijska lica koji po struci nisu novinari ali ih javnost tako percipira”, kaže Darja Kupinić – Guščić, jedna od osnivača i suvlasnica MCA Grupe koja je nagradu uručila Zoranu Šprajcu.
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Vikend opijanja i kurvarluka..