PEKING, Iako proizvodi svoja vozila u Kini još od sredine 1980-ih, njemački gigant Volkswagen je bio u sijenci svojih rivala prethodnih godina na najvećem svjetskom tržištu.
Nakon što je njegov luksuzni brend Audi izgubio značajan udio u tržištu od njemačkih rivala Mercedesa i BMW, VW se posvetio Kini i prošle godine konačno prestigao General Motros kao proizvođača sa najviše prodatih jedinica.
Kako je stabilizovao svoje poslovanje u Kini, VW sada kreće u snažnu ofanzivu uspostavljanja apsolutne dominacije na ovom tržištu. Popuniće rupe u najvažnijem segmentu u ovom dijelu svijeta, pa će samo u ovoj godini predstaviti sedam SUV i krosover modela pod brendovima VW i Škoda.
Trenutno u Kini VW prodaje samo Tiguan, Touareg i Teramont krosovere, a Škoda Yeti i Kodiaq. Dok su skoro svi ostali veliki proizvođači završili sa proširenjem svojih proizvodnih kapaciteta u Kini, VW tek počinje to da radi.
VW će uz postojećih sedam fabrika u kineskim gradovima uz lokalne partnere China FAW i SAIC Motror otvoriti još tri. U jednoj od njih, u gradu Čangčun u sjevernom dijelu zemlje će se od marta proizvoditi nova generacija Audija Q5, a i u preostale dve u Ćingdau i Tjanđinu će u centru pažnje biti SUV i krosover modeli.
Svaka od fabrika će imati maksimalni kapacitet od 300.000 vozila godišnje. Osim toga, VW planira i da se umiješa u tržište jeftinijih modela u ruralnom delu Kine, pa će sa lokalnim partnerom FAW prodavati vozila u cijenovnom rangu 8.000-12.500 dolara.
VW će to učiniti pod novim brendom koji će biti konkurencija General Motrosovom Baojunu, koji postoji od 2010, a prošle godine je prodao skoro milion vozila kupcima iz nižih ekonomskih klasa.
Tržište automobila u Kini je u 2017. poraslo tek 1,4% u odnosu na prethodnu godinu, u kojoj je “skok” bio skoro 15% u odnosu na 2015, ali je poražnja za luksuznim brendovima, krosoverima i SUV modelima nastavila da raste u dvocifrenom procentualnom ritmu.
Dok potražnja u velikim i obalskim gradovima stagnira, prodaja u ruralnim i unutrašnjim dijelovima Kine je i dalje snažna.