BERLIN, Švajcarski student Mark Beš i dvojica kolega istraživali su kako je VW uspio da napravi dizel koji ispušta toliko malo štetnih gasova.
Tako su švajcarski studenti, sa studija na američkom Univerzitetu Zapadne Virdžinije, sasvim slučajno, otkrili veliki skandal u vezi sa dizel motorima.
Institut za istraživanje emisije izduvnih gasova profesora Dena Kardera imao je dosta iskustva sa ovakvim testovima i što je bilo presudno, piše njemački Špigl, mobilne uređaje sopstvene proizvodnje, kojima se emisija izduvnih gasova testira u realnim uslovima, prenosi Blic.
Kako se navodi, obično se automobili prilikom ovakvih testova postavljaju u garažu na točkovima koja simulira kretanje u saobraćaju, a u takvim uslovima, odgovarajući softver može da prevari “ispitni sto”, što nije moguće s testovima koje su na ulici obavili Beš i dvojica njegovih indijskih kolega.
Rezultati koje su dobili, zapanjili su ih – testirani “folksvagen pasat” izbacio je 20 puta više štetnih materija u vazduh nego što je dozvoljeno, a “folksvagen džeta” čak 25 puta više.
“Pomislio sam, da nisam nešto pogriješio, da li je sa instrumentima sve u redu”, kazao je Beš i dodao da su provere potvrdile da je Folksvagen sistematski manipulisao softver u vozilima.
“Uopšte nam nije bio cilj da nekoga raskrinkamo. Bio je to mali istraživački rad, koji se razvio u nešto krupno. Poslije prvih izvještavanja medija o dizel skandalu bilo je gotovo s normalnim studentskim i inženjerskim životom “, rekao je Beš.
Beš je danas profesor-asistent i trenutno radi na istraživačkom projektu o izduvnim gasovima kamiona. Tanjug