Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Šljivićkinu diplomu potpisao trgovac diplomama

    27. Decembra 2025. — 13:15

    Vlada pomaže OC “Jahorina“ sa još deset miliona maraka

    26. Decembra 2025. — 15:33

    Šef poslanika Ujedinjene Srpske završio isti fakultet kao i Nikolina Šljivić

    26. Decembra 2025. — 15:09

    Zatraženo poskupljenje gradskog prevoza u Banjaluci

    26. Decembra 2025. — 15:03
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Kina pustila u rad impersivnu hidroelektranu

    28. Decembra 2025. — 10:30

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    BiH vodeća u Evropi po doznakama iz inostranstva

    27. Decembra 2025. — 10:33

    Promet na Banjalučkoj berzi 67.000 KM

    26. Decembra 2025. — 14:17

    Potrošačka korpa i dalje veća od polovine prosječne plate

    26. Decembra 2025. — 08:33

    ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

    24. Decembra 2025. — 12:42

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Nastavljeno divljanje cijena u Crnoj Gori

    28. Decembra 2025. — 15:15

    Kafa sve skuplja: Klimatske promjene podižu cijene širom svijeta

    28. Decembra 2025. — 09:00

    Na deset auta spiskano 3,5 miliona KM

    27. Decembra 2025. — 15:00

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Hotelijeri na Jahorini imaju velika očekivanja od ove sezone

    28. Decembra 2025. — 13:40

    Značajno popunjeni smještajni kapaciteti

    27. Decembra 2025. — 12:20

    Republiku Srpsku tokom deset mjeseci ove godine posjetilo 442.353 turista

    26. Decembra 2025. — 10:33

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Kriza nezaposlenosti u Njemačkoj

    28. Decembra 2025. — 13:00

    Srozan uvoz iz SAD, razmjena s Rusima u uzletu

    28. Decembra 2025. — 11:20

    Kina pustila u rad impersivnu hidroelektranu

    28. Decembra 2025. — 10:30

    Otkupljeno 24.000 tona voća i 43.000 tona povrća

    27. Decembra 2025. — 09:53
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kina testirala voz brzine 800 km/h

    26. Decembra 2025. — 14:00

    Na hiljade neželjenih božićnih poklona se prodaje na internetu

    26. Decembra 2025. — 12:15

    Singapur i dalje ima najmoćniji pasoš

    24. Decembra 2025. — 10:45

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Nikad veća potražnja radnika u najjačim svjetskim ekonomijama

    28. Decembra 2025. — 09:50

    Britanci sve siromašniji

    27. Decembra 2025. — 11:30

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    26. Decembra 2025. — 09:03

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    25. Decembra 2025. — 09:45
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » VW slavi, a SAD besni: Krvarićete dugo

VW slavi, a SAD besni: Krvarićete dugo

Dragana EremijaDragana Eremija18. Septembra 2016. — 12:271 komentar4 minute čitanja

BERLIN, Prije godinu dana, javnost je saznala za manipulacije na dizel vozilima najvećeg proizvođača automobila na svetu: Folksvagena. folskvagen sjediste

Ovaj koncern je tek na početku procesa vraćanja izgubljenog povjerenja, smatra Henrik Beme.

Ponekad se stiče utisak da su u Folksvagenu srećni zbog “dizel-tematike”, kako se u Volfsburgu naziva prevara sa friziranim vrijednostima izduvnih gasova. Kriza je u Folksvagenu otvorila nova vrata, rekao je šef koncerna Matias Miler ovih dana pred zaposlenima centralne fabrike u Volfsburgu.

Na stvari se može gledati i tako, ali garancije da će najveći proizvođač automobila u Evropi iz krize izaći ojačan – nema. Koncern je ovim skandalom poljuljan do temelja. Reč je o kompaniji koja je pucala od snage do prije godinu dana. Sve je to prokockano zbog besmislene vizije da se bude prvi u svetu. A sve je bilo organizovano kao carevina: gore – Martin Vinterkorn, dole – svi ostali.

Obećavajuća dizel tehnologija

Riječ je o koncernu, čiji je model Džeta TDI još 2008. od američkog magazina “Green Car Journal” dobio nagradu za svoju “revolucionarnu dizel-tehnologiju” – bio proglašen za zeleni automobil godine. Ali, da je za to “zaslužan” prevarantski softver, otrkio je 2013. univerzitet Vest Virdžinija. Bilo je potrebno da prođu još dve godine da Folksvagen prizna prevaru. Sve to Amerikanci neće nikada zaboraviti. Oni će Folksvagen pustiti da krvari niz godina. Dovoljno je baciti pogled na Dojče Bank, još jednog njemačkog privrednog diva i ikonu: ona i dan danas ispašta zbog svojih grešaka u vrijeme finansijske krize. Nekada najrenomiranija njemačka banka sada je konfrontirana sa zahtevom američkog Ministarstva pravde da plati 14 milijardi dolara za predmete stare preko 10 godina.

Dolaze teška vremena

Šefovi Folksvagena bi to trebalo da uzmu u obzir. Već je jasno da oni u SAD nikada više neće prodati automobil sa dizel-motorom. Dogovoreno poravnanje u milijardama dolara je samo početak. Očekuju se tužbe mnogih drugih američkih država, ali i investicionih i penzionih fondova. U Njemačkoj još nije počelo sudsko sučeljavanje. A kada sa tim počne, onda će se u medijima redovno osvežavati ružna slika koncerna koja će otežati sav trud Folksvagena da povrati izgubljeno poverenje. Sa svakim takvim izvještajem čovjek će se sjetiti i reći: Tačno – prevaranti!”

Niko ne može unapred da kaže koliko će para ovaj skandal koštati koncern. 17 milijardi evra je već stavljeno na stranu. To međutim neće biti dovoljno. Neki procenjuju da bi troškovi mogli doseći 35 milijardi. Folksvagen godinama neće moći ostvarivati zaradu, odnosno novac koji mu je hitno potreban za konstruisanje i pravljenje automobila budućnosti. Šef koncerna je predstavio ambiciozan program. Ali tako kompleksnu tvorevinu sa 12 marki automobila, više od 100 fabrika u cijelom svjetu i sa 600.000 radnika, ne može biti postavljen na noge tek tako i u roku od godinu dana. Za to su potrebni vrijeme, strpljenje i puno novca. Ako u budućnosti svaki četvrti auto sa trake Folksvagena treba da bude na električni pogon, onda to znači i odgovarajuće manju potražnju motora na fosilno gorivo i klasičnih menjača. Za elektromotor je potrebno manje dijelova nego za motor na benzin i manje radne snage za proizvodnju.

Zarobljen u krizi

Folksvagen je i godinu kasnije u klopki krize, za koju je sam kriv. Istraga i razjašnjavanje napreduju, ali proces u SAD će verovatno početi tek naredne godine. Opoziv i povlačenje automobila u SAD i Evropi je počeo, ali još uvek mnogi vlasnici automobila čekaju na servis. A s obzirom na odštete koje se plaćaju u SAD, ali ne i u Evropi, mnogi se s pravom osjećaju kao kupci druge klase.

Možda čudi što mnogi ostaju vjerni Folksvagenu. Do velikog pada prodaje golfa, čega su se najviše bojali, nije došlo. To je jedini tračak nade, na kojem Folksvagen može da gradi budućnost. Ali skandal će koncernu Folksvagen još dugo biti suvozač. B92

 

 

Folkswagen izbor novi automobili odsteta sad
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakHerceg: Organska poljoprivredna proizvodnja uslov za EU i velika šansa za razvoj
Sljedeći članak Đindić: Akcioni plan za obnovljive izvore energije se neće mijenjati

Povezani članci

NOVOSTI 03 minute čitanja

Nastavljeno divljanje cijena u Crnoj Gori

NOVOSTI 02 minute čitanja

Bugarska od 1. januara uvodi evro

1 komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

  1. BL 18. Septembra 2016. 16:52

    Dva pta sam iščitao tekst i nije mi jasno šta to VW “slavi” i zašto su Ameri “besni”.
    Amerika će još godinama izvlaćiti milijarde odštete, a sada je na redu i Deutche Bank. FBI ne vadi, a VW slavi?!
    Ma ideš…

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Šljivićkinu diplomu potpisao trgovac diplomama

27. Decembra 2025. — 13:1572 minute čitanja

Riječ je o profesoru Vladimiru Stojanoviću koji je ove godine sklopio sporazum sa Tužilaštvom BiH o priznanju krivice za trgovinu falsifikovanim diplomama.

Vlada pomaže OC “Jahorina“ sa još deset miliona maraka

26. Decembra 2025. — 15:33

Šef poslanika Ujedinjene Srpske završio isti fakultet kao i Nikolina Šljivić

26. Decembra 2025. — 15:09

Zatraženo poskupljenje gradskog prevoza u Banjaluci

26. Decembra 2025. — 15:03

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.