NOVI GRAD, Željeznicama Republike Srpske neophodna su ulaganja u infrastrukturu i vozna sredstva, izjavio je u Novom Gradu generalni direktor Željeznica Dragan Savanović.
Željeznice Republike Srpske danas su u saradnji sa gradovima Banjaluka i Prijedor i opštinom Novi Grad obilježile 140 godina od izgradnje prve željezničke pruge Banjaluka – Dobrljin.
Savanović je rekao da su željezenice za vrijeme svog postojanja imale uspone i padove ali da se bez njih nije moglo jer je privreda koncipirana tako da joj je neophodna željeznica.
Željeznice su u proteklih osam godina ulagale u obnovu infastrukture, rekao je Savanović te dodao da je renovirana pruga Banjaluka – Doboj.
“U dijelu od Banjaluke do Dobrljina, osim skromnih sredstava za redovna održavanja, ništa nije ulagano skoro četrdeset godina”, kaže Savanović.
Prema njegovim riječima, Željeznice Republike Srpske imaju i značajnu stagnaciju putničkog saobraćaja.
“Današnji putnik je mnogo zahtjevniji i zato, ako želimo zadržati tu funkciju javnog saobraćaja, moramo biti svjesni da se razlika između stvarnih troškova prevoza putnika i onih koji se naplaćuju mora pokrivati subvencijama”, naglasio je Savanović.
On smatra da je za vezu sa Evropom neophodno što hitnije obezbijediti sredstva za remont pruge od mosta na Vrbasu do mosta na rijeci Uni na graničnom prelazu između Dobrljina i Volinje u Hrvatskoj.
Načelnik opštine Novi Grad Snježana Rajilić smatra da su željeznice žila kucavica ovog mjesta, koje je u bivšoj državi bio najveća željeznička raskrsnica.
“Da li će tako biti i u budućnosti ostavljamo globalnoj politici ali jedno je sigurno da treba očuvati infrastrukturu željeznica”, kaže Rajilićeva.
Ona je istakla da direktora Savanovića u Novom Gradu očekuju i 23. januara kada će ponovo sa resornim ministrom razgovarati o putničkom željezničkom saobraćaju.
“Svjesni smo da je on nerentabilan, ali veoma značajan za stanovništvo”, istakla je Rajilićeva.
Gradonačelnik Banjaluke Slobodan Gavranović kaže da današnji jubilej govori i o značaju željeznica ali i važnosti kraja gdje je bila instalirana prva pruga u BiH.
Gavranović smatra da treba naći način rješenje da Željeznice Republike Srpske “stanu na svoje noge” i postanu moderan sistem koji će služiti građanima i privredi.
Povodom današnjeg jubileja priređen je prigodan program, a voz u kojem su bili predstavnici Željeznica, Ministarstva saobraćaja i veza i predstavnici lokalne vlasti u Banjaluci, Prijedoru i Novom Gradu prešao je 101,6 kilometara pruge izgrađene kao dio carigradske magistrale i puštene u saobraćaj 24. decembra 1872. godine.
Željezička linija za putnike pokrenuta je 17. januara 1873. godine. Srna