NJUJORK – “Coca-Cola”, “Microsoft” i IBM i dalje su najvredniji svjetski brendovi pokazala je godišnja lista koju izrađuje korporacija “Interbrand”.
Poredak među prva četiri najvrednija svjetska brenda, gdje je još i kompanija “General Electric”, nije se mijenjao u odnosu na poredak iz prošle godine. Time su američke kompanije zadržale prošlogodišnji primat, a njihovu snagu pokazuje i da se među deset najuspješnijih nalazi čak sedam kompanija iz SAD.
Dominaciju Amerikanaca djelimično je narušila finska “Nokia”, koja je sa prošlogodišnjeg petog mjesta istisnula američki “Intel”, koji je ove godine pao na sedmu poziciju. Američki proizvođač računarskih mikroprocesora tako je postao najveći gubitnik među deset najvrednijih svjetskih brendova. Ispred njega je i japanski proizvođač automobila “Toyota”, koja je imala najveći rast vrijednosti među prvih deset brendova. Japanska kompanija je ujedno i najvredniji svjetski brend automobilske industrije, a u toj oblasti slijedi ih njemački gigant “Mercedes”, koji je na desetom mjestu svjetske liste. Među deset najvrednijih svjetskih brendova su i američki lanac restorana “McDonald's” i američka produkcija “Disney”.
Korporacija “Interbrand” procjenjuje vrijednost brenda “Coca-Cole” na 65,3 milijarde dolara, “Microsoftovog” na 58,7 milijardi, a IBM-ovog na 57,1 milijardu dolara.
Najsnažniji rast vrijednosti brenda u posljednjih godinu dana, od 44 odsto, zabilježio je “Google”, čiji se brend procjenjuje na 17,8 milijardi dolara, što je ovu internet kompaniju diglo sa 24. mjesta u 2006. na 20. mjesto ove godine. Među brendovima koji su takođe zabilježili snažan rast vrijednosti nalaze se i “Zara”, “Apple”, “Nintendo”, “Starbucks”, “Nokia”, “McDonald's”, “Audi”, BMW te “Burberry”.
Sa druge strane, najveći pad vrijednosti zabilježio je posrnuli američki gigant auto-industrije “Ford”, čiji brend ove godine vrijedi nešto manje od devet milijardi dolara, gotovo petinu manje nego lani. Uz “Ford” veliki pad vrijednosti brenda zabilježili su i GAP, “Kodak”, “Pizza Hut” i “Motorola”.