BANJALUKA – “Željeznice Republike Srpske” (ŽRS) planiraju da od polovine decembra više nego duplo smanje broj polazaka vozova kojima prevoze putnike, a prema tvrdnjama sindikata, menadžment namjerava i da radionice tog preduzeća izda pod koncesiju.
Predsjednik Samostalnog sindikata saobraćajno-transportne djelatnosti ŽRS Dragan Peulić naveo je da se polovinom decembra mijenja red vožnje te da je namjera uprave preduzeća da sa trenutnih 27 vozova, kojima prevoze putnike, taj broj svede na deset, eventualno 12 vozova.
“Trenutno za 24 sata imamo četiri polaska putničkih vozova iz Banjaluke za Doboj, a oni hoće da smanje na dva. I prema tom njihovom planu prvi polazak bi bio u 4.39, a drugi u 15.26 časova na toj trasi. I iz Doboja imamo trenutno četiri polaska i plan je isti, da se oni svedu na dva. Ista situacija je i kada je riječ o relaciji Banjaluka – Novi Grad – Banjaluka i Doboj – Petrovo – Doboj. Po svemu sudeći, namjera je da se ide u lagano gašenje putničkog željezničkog prevoza i da samo ostane infrastruktura preduzeća”, kazao je “Glasu” Peulić i dodao da bi uskoro trebalo da se sastanu sa ministrom saobraćaja i veza Republike Srpske Zoranom Stevanovićem sa kojim će razgovarati i o ovom pitanju.
Naveo je i da su, prema dogovoru sa prethodnog sastanka sa Stevanovićem, formirali i proslijedili na njegovu adresu listu prijedloga o kojima bi trebalo da bude riječi na zajedničkom sastanku do kraja oktobra.
“Zatražili smo da se poveća plata izvršnom osoblju, te da se popuni neophodan broj radnih mjesta izvršnim osobljem. U Banjaluci su samo za mjesec četiri otpravnika otišla iz preduzeća, a razlog su male plate. Takođe, tražimo i potpisivanje kolektivnog ugovora, ali i da radionice za popravku i održavanje šinskih vozila ne budu predmet koncesije i prodaje, odnosno da se osposobe za vlastite i potrebe pružanja usluga van “Željeznica””, naveo je Peulić i dodao da su sve glasnije priče da će radionice biti date pod koncesiju kompaniji “Pavgord”.
Između ostalih, zahtjevi sindikata su i da putem zakonskih regulativa “Željeznice” budu oslobođene akciza na naftu, ali i otvaranje transportno-robnih terminala za prevoz i skladištenje nafte i naftnih derivata u Doboju, Banjaluci i Prijedoru.
Direktor “Željeznica RS” Slađan Jović potvrdio je “Glasu” da će broj polazaka putničkih vozova biti sveden na 12 te da su uradili i analizu koja je potkrijepila te njihove poteze.
“Sagledali smo stvarno stanje sa kapacitetima koje trenutno imamo i koje smo u mogućnosti da obavljamo da taj putnički saobraćaj bude bezbjedan. Došli smo da zaključka da sve to možemo da radimo sa 12 vozova. Prihodi od prodaje karata iznose oko 300.000 maraka godišnje, a rashodi dosežu i do deset miliona. Ti brojevi sasvim jasno govore šta radimo”, kazao je Jović i dodao da smanjenje broja polazaka ne vodi ukidanju putničkog željezničkog saobraćaja.
Kada je riječ o izdavanju radionica pod koncesiju, Jović navodi da će ovo pitanje biti rješavano u idućem periodu strateškim odlukama.
“Moramo da vidimo mogućnosti i šta treba da radimo. Te radionice su potrebne i one se moraju osavremenjivati”, zaključio je Jović.
Premijer Srpske Savo Minić nedavno je u intervjuu “Glasu” rekao da su radili analizu koja se odnosila na “Željeznice”, a koje u toku godine, kako je naveo, prevezu minoran broj putnika.
“Tu ćemo morati povlačiti radikalne poteze. Takav oblik rada “Željeznica”, koji direktno vodi u gubitak, rješavaćemo na način da ćemo tražiti mogućnost partnera koji će koristiti željezničku infrastrukturu za svoj prevoz, kontejnerski prevoz”, kazao je tada Minić. Glas Srpske


1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
logicno da nema putnika, kome treba linija u 4.39h, kome trebaju putnicki vozovi koji saobracaju kroz veca mjesta? logika iz Slovenije, Hrvatske, Austrije, Svice,… kaze da su za putnicki prevoz idealne male elektromotorne garniture, koje uz adekvatne pravce, ekonomicnu potrosnju i relativno veliku brzinu, povezuju ruralna i manja mjesta sa regionalnim centrima. Da SNSD nije zaposljavao podobne da prikupi glasace prije 15-tak godina, ne bi kredite trosili na otpremnine popova, frizera, zidara… nego bi sa tim stotinama miliona kupili 2-3 garniture, mozda i koju vise polovnu, te izgradili 50-tak kilometara ekonomski opravdanih pruznih pravaca. ne treba smetnuti sa uma da je zeljeznica uz vodeni saobracaj koji nemamo, najekonimicniji nacin prevoza velikih tereta i puno znaci na rasterecenju i onako lose putne infrastrukture.