ĆUPRIJA, Generalni direktor Željeznica Srbije Milovan Marković je najavio značajna ulaganja u željeznicu u narednom periodu.
Marković je dodao da su srpske pruge u jako lošem stanju i da je to posljedica nedovoljnog ulaganja u prethodnim decenijama.
On je najavio da će “biti ulaganja u željeznicu ne samo u Koridor 10 kroz Srbiju već i u cjelokupnu mrežu u Srbiji koja je dužine 4.000 kilometara i u jako lošem stanju zbog nedovoljnog ulaganja u prethodnih nekoliko decenija”.
Prema Markovićevim riječima, u modernizaciju pruge na Korodoru 10 trebalo bi uložiti između pet i šest milijardi evra, kako bi se na svih 770 kilometara napravila dva kolosjeka za brzinu od najmanje od 160 kilometara.
Marković nije mogao da precizira u kom vremenskom periodu bi mogla da se izvrši modernizacija, ali da se “kroz master plan razvoja željezničkog saobraćaja u jugoistočnoj Evropi, pa samim tim i u Srbiji, projektuje na narednih 15 godina. Ne kažem da će toliko trajati modernizacija Koridora 10, ali to su dugi procesi”.
“Željezničku prugu na trasi Koridora 10 moramo uraditi, najvećim dijelom iz kreditnih sredstava Svjetskih banaka, ali i prugu Beograd – Bar, i prugu na Koridoru 11 Bar – Vršac – Bukurešt, koju smo promovisali i koja je takođe važan pravac”, dodao je Marković.
On je ocijenio da se pruge u Srbiji, magistralne i regionalne, moraju dovesti na nivo da “naši vozovi, kakvi su takvi su, mogu ići pristojnim brzinama”, podsjetivši da dugo nisu kupovane nove kompozicije.
Marković je napomenuo da se “mnogo razgovara o željezničkoj infrastrukturi”, ocijenivši to dobrim i objasnivši da “sporo ide jer je željeznička infrastruktura skupa, država je zadužena, a uz to prednost ima drumska infrastruktura”.
Direktor je dodao da Željeznica mora i da uradi tačnu analizu troškova u prevozu putnika. “Moramo da vidimo da li će Željeznica da finansira prevoz putnika ili će to raditi država, odnosno lokalna samouprava. Prevoz robe moramo da racionalizujemo u okviru tržišnog preduzeća koje će moći da izdrži konkurenciju”, rekao je on.
Marković je naglasio i da će liberalizacijom tržišta srpskim prugama moći da voze i drugi operateri. Generalni direktor Željeznice kaže i da se nada da će Prijedlog zakona o željeznici biti usvojen u skupštini prilikom sljedećeg glasanja, iako vladajuća većina još nije obezbijedila većinu. Beta, Tanjug