NOVI SAD, Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić izjavio je u Novom Sadu da su Koridor 10 i pruga Beograd-Novi Sad-Subotica prioriteti Vlade Srbije u željezničkom saobraćaju.
Čestitajući “Željeznicama Srbije” na puštanju u saobraćaj posljednje, dvanaeste dizel-motorne garniture ruskog voza, koju su srpske željeznice kupile zahvaljujući kreditu Međunarodne željezničke banke “Eurofime”, Mrkonjić je naglasio izuzetnu važnost toga što novi vozovi idu našim prugama.
“Pruga Beograd-Novi Sad-Subotica-Budimpešta bila je prioritet i u prethodnoj Vladi Srbije, a i danas je”, rekao je Mrkonjić novinarima i dodao da “nema rekonstrukcije ciljeva, barem kada se govori o saobraćaju”.
On je naveo prioritetne projekte koji se ostvaruju u svim vidovima našeg saobraćaja i naglasio da ti ciljevi i njihovo ostvarivanje uslovljavaju i kadrove koji će to da rade.
“Oni koji budu sposobni da rade, oni će i ostati”, istakao je Mrkonjić i podsjetio da se u Srbiji grade dva auto-puta, za koje je novac već obezbjeđen, kao i da su u toku i veliki radovi na izgradnji željezničkog Koridora 10, u okviru kojih je i Žeželjev most na Dunavu, koji je trenutno “najslabija tačka” na tom koridoru. Ministar je ponovio da u gradnji tog mosta ima problema, ali je naglasio da će, zahvaljujući pre svega angažovanju rukovodstva “Željeznica Srbije”, biti ubrzani radovi na tom izuzetno značajnom projektu i da će biti postignuto ono što je do sada izgubljeno.
Mrkonjić je kazao da, zahvaljujući novom strateškom partneru, “Jat” već danas ima 15 aviona koji lete i dodao da u riječnom saobraćaju predstoje obimni radovi na čišćenju Dunava, Save i Tise.
Generalni direktor “Željeznica Srbije” Dragoljub Simonović napomenuo je da je, puštanjem u saobraćaj dvanaestog voza nabavljenog putem kredita, u ukupnom iznosu od 43 miliona švajcarskih franaka, završena ta prva faza obnove naše železnice i najavio nabavku novih 26 ili 27 vozova, iduće godine, iz novog ruskog kredita.
Kada se tome doda i 21 voz sa elektrovučom,”za dve-tri godine imaćemo 60 novih vozova na prugama Srbije”, istakao je Simonović. On je rekao da se istovremeno obavlja modernizacija pruge na Koridoru 10, od Dimitrovgrada do Subotice, tako da je cilj da se relacija od Beograda do Novog Sada ubuduće prolazi za 40 do 45 minuta, u odnosu na sadašnjih 100 minuta, kao i da prosječna brzina vozova na pruzi Novi Sad-Subotica bude 200 kilometara na sat.
Pomoćnik gradonačelnika Novog Sada Vladimir Stojković rekao je da će nova garnitura voza omogućiti kvalitetniji javni prevoz, što stvara uslove da bude povećan broj putnika u železničkom saobraćaju i da se tako smanji saobraćajna gužva u gradu.
On je naglasio da je za Novi Sad izuzetno važno da drumsko-željeznički most – Žeželjev most, u čijoj je izgradnji grad jedan od partnera, bude završen u predviđenom roku. Novi dizel motorni voz ruske proizvodnje, kojim su se u promotivnoj vožnji od Novog Sada do Futoga prevezli ministar Mrkonjić, predstavnici grada Novog Sada i rukovodstva “Željeznica Srbije”, kao i mnogobrojni novinari, saobraćaće na relaciji Novi-Sad-Sombor-Subotica i imaće sedam polazaka dnevno.
Taj dvodijelni voz je proizveden po evropskim standardima, ima 120 mesta za sedenje i 126 stajaćih, kao i najsavremeniju opremu. Kako je navedeno u ”Željeznicama Srbije”, uvođenje u saobraćaj te nove dizel motorne garniture, umjesto starih španskih vozova, koji su do sada saobraćali na toj relaciji, značajno će povećati kvalitet prevoza i redovnost saobraćaja u novosadskom željezničkom čvoru.
Na svim relacijama, na kojima su do sada u Srbiji uvedeni novi dizel-motorni vozovi ruske proizvodnje, broj putnika povećan je između 25 i 50 odsto, a “Željeznice Srbije” su u proteklih 16 mjeseci tim novim vozovima prevezle 650.000 putnika i od toga ostvarile prihod od oko 55 miliona dinara. (Tanjug)