STOKHOLM, Švedski proizvođač kamiona Volvo AB saopštio je da je zabilježio pad dobiti od 11 odsto u prvom kvartalu tekuće godine zbog pada tražnje u Sjevernoj Americi.
Volvo je u prvom tromjesečju ostvario neto dobit od 3,8 milijardi kruna (468 miliona dolara) u odnosu na 4,2 milijarde kruna u istom periodu prošle godine, prenosi agencija AP.
Prodaja je u prva tri mjeseca pala za 4,0 odsto, na 71,7 milijardi kruna, prije svega pod uticajem usporavanja sjevernoameričkog tržišta kamiona, navodi se u saopštenju kompanije.
Iz Volva kažu da je potražnja za njihovim kamionima tegljačima pala za 7,0 procenata u Sjevernoj Americi, ali je porasla za 23 odsto u Evropi.
Poslovni rezultati su, ipak, nadmašili očekivanja nekih analitičara, a akcije Volva su posle objave izvještaja o poslovanju porasle za 5,0 osto na 98,90 kruna (12,18 dolara).
Kompanija, koja ima 99.000 zaposlenih, prodaje kamione marki “volvo”, “reno”, “mek” (Mack) i “udtraks”. Takođe se bavi proizvodnjom autobusa, motora i građevinske opreme. Tanjug