STOKHOLM, U švedskoj kompaniji Volvo smatraju kako će za svega sedam godina imati automobil koji je “otporan” na sudare, zahvaljući sve bržem razvoju sigurnosnih tehnologija i sve većoj snazi i manjoj cijeni integrisanih računara, koji već danas upravljaju gomilama funkcija unutar automobila.
Šveđani trenutno rade na šest tehnologija koje bi trebale da pomognu da se ostvari ova vizija i oni su veoma blizu primjene u stvarnosti, prenose agencije.
Sistem detekcije ivice puta i prepreka, prvi u industriji, na trzištu će se pojaviti krajem ove godine u novom XC90. Ovaj sistem je u stanju da shvati kada je vozilo u opasnosti da izleti preko ivice i automatski ga vraća na putanju, a navodno radi i u situacijama kada su oznake ivica na putu nepostojeće ili izblijedele do neprepoznatljivosti.
Tehnologija komunikacije između vozila (V2V – vehicle-to-vehicle communication) dio je šire inicijative u kojoj učestvuju i ostali proizvođači automobila i vlade zapadnih država, a cilj je da se omogući vozilima da automatski, putem peer-to-peer Wi-Fi mreže, razmjenjuju informacije vezane za sigurnost u saobraćaju.
Volvo takođe ima namjeru da poboljša tehnologiju automatskog parkiranja sa sadašnjeg nivoa koji omogućuje automatsko bočno parkiranje do nivoa u kome će putnici napustiti Volvo, a vozilo će zatim samo otići u potragu za najbližim mjestom za parkiranje i smjestiće se tamo.
Detekcija pješaka u mraku i detekcija životinja su tehnologije koje su već ugrađene u određene Volvoove modele – S60, XC60, XC70 i S80. Ovi sistemi su u mogućnosti da detektuju pješake, bicikliste ili životinje kako bi automatski zakočili ako ustanove da je sudar neizbježan, ili da u potpunosti spriječe sudar ako se vozilo kreće brzinom do 30 km/h. Na tržištu je preko milion Volvoa s ovim sistemima, a slična rješenja predstavio je i Subaru. Tanjug