LOS ANĐELES, Američka divovska kompanija za zabavu “Volt Dizni” ostvarila je u posljednjem tromjesečju prošle godine čist profit od 1,46 milijardi dolara.
To je za 12 odsto više nego u istom periodu 2010. godine.
Promet je istovremeno povećan za 0,6 odsto, na 10,8 milijardi dolara, prenio je Rojters.
Dobrom poslovanju firme doprinijeli su prije svega veliki prihodi televizijskih kanala i zabavnih parkova koji su zadovoljni rastom popularnosti. Posjetioce nije odbila veća cijena ulaznica, a i u njima su trošili više para.
Posao sa zabavnim parkovima oživljava. Firma je prošle godine proširila svoj “Diznilend” u Hong Kongu za još jedan dio nazvan “Zemlja priče o igračkama” (Toy Story Land).
Slično je i sa krstarenjima koje organizuje “Volt Dizni”. Na primjer, u januaru je firma porinula brod za izlete i zabavu “Dizni drim”. Drugi ogromni brod “Dizni fantazi” nedavno je u sjevernom Atlantiku završio probne testove.
Na rezultate se pozitivno odrazilo i poslovanje sportskog kanala ESPN, čiji prihodi od reklama rastu, rekao je izvršni direktor kompanije “Volt Dizni” Robert Ajger.
Proteklih dana se pojavila spekulacija da “Dizni” razmatra proširenje svoje televizijske baze i pregovara sa kompanijom “Junivižn komjunikejšn” (Univision Communication) o otvaranju 24-očasovnog kanala, namijenjenog hispanoameričkim građanima SAD. Ajger je, prema agenciji Blumberg, odbio da potvrdi tu vijest.
S druge strane, filmski studio “Volt Dizni” morao je prošle godine više da štedi i smanjuje izdatke i zato je snimio manje filmova. Prošlogodišnje iznenađenje je bio prije svega porodični film “Mapeti” (Mupeti), koji je neočekivano postao hit. Ipak, njegov uspjeh nije moguće porediti sa uspjesima ranijih blokbastera za djecu kao što su bili “Priča o igračkama 3” (Toy Story 3) ili animirana komedija “Automobili 2”. Tanjug