VOLFSBURG – Volkswagen i njegov dugogodišnji partner FAW Group planiraju da lansiraju 11 novih modela isključivo za kinesko tržište u pokušaju da povrate opadajući tržišni udeo u najvećem svetskom automobilskom tržištu.
Nova linija vozila uključuje šest električnih automobila (EV), dva plug-in hibrida i dva električna vozila s produženim dometom pod brendom Volkswagen. Prvi modeli stižu na kinesko tržište od 2026. godine, dok će prvi električni model Jetta brenda biti lansiran već sledeće godine, sa fokusom na pristupačne EV modele namenjene početnom segmentu tržišta, prenosi Bloomberg.
Volkswagen je najavio da će novi modeli imati napredne digitalne funkcije, uključujući autonomnu vožnju i mogućnost ažuriranja softvera preko interneta. Osim elektrifikacije, kompanija planira da integriše svoje tehnologije motora u buduće verzije vozila s unutrašnjim sagorevanjem, plug-in hibride i modele s produženim dometom.
Nemački gigant pokušava da povrati tržišni udeo koji su mu preuzele domaći kineski proizvođači poput kompanije BYD, koje proizvode visoko-tehnološke EV modele popularne među kineskim kupcima. Volkswagen, matična kompanija brendova Audi, Škoda i Porsche, zabeležila je pad globalnih isporuka prošle godine, uključujući i pad od 9,5 odsto u Kini, gde je konkurencija sve žešća, a ekonomska neizvesnost utiče na potrošače.
Kako bi se brže prilagodio zahtevima kineskog tržišta, Volkswagen je kreirao novu tehnološku platformu prilagođenu isključivo Kini, rekao je šef Volkswagena za Kinu, Ralf Brandsteter.
Tehnološki razvoj je ključni deo Volkswageonvih planova za Kinu, a kompanija već sarađuje sa kompanijom Xpeng na razvoju softvera i ultra-brzom punjenju baterija. Volkswagen planira da do 2030. godine dostigne prodaju od četiri miliona vozila godišnje u Kini, a između 2025. i 2027. godine planira lansiranje oko 40 novih modela, od kojih će više od polovine biti električni automobili.