BERLIN, Njemački automobilski gigant Volkswagen danas je obavijestio o 61-procentnom skoku prodaje u prvom tromjesečju u Kini, njegovom najvećem svjetskom tržištu, za koje prognozira nastavak snažnoga rasta prodaje i u ostatku ove godine.
Grupa Volkswagen objavila je da je prodala 457.000 vozila kupcima na području Kine i Hong Konga u periodu od januara do marta, što predstavlja 60,9-procentni rast u poređenju s istim periodom lani. Prodaja automobila svih marki Volkswagen, Audi i Škoda “premašila je očekivanja” i porasla je za više od 50 odsto, obavijestila je kompanija u saopštenju.
“Kinesko tržište automobila nastavlja bilježiti nagli rast, uz podršku snažnog privrednog oporavka i državnih podsticaja za kupovinu vozila”, rekao je čelnik grupe Volkswagen Kina u saopštenju. Volkswagen je u 2009. na području Kine i Hong Konga prodao više od 1,4 miliona vozila, što je povećanje od 36,7 odsto u odnosu na 2008.
U odvojenim izvještajima kompanija Ford Motor objavila je najbolje u istoriji kvartalne rezultate u Kini. Prodaja mu je poskočila za 84 odsto u prvom tromjesečju na godišnjem nivou, na 153.362 vozila. Mercedes-Benz takođe je obavijestio o skoku prodaje, i to za 112 odsto, na 23.610 vozila u prvom tromjesečju 2010. Hina