BEOGRAD, Generalni direktor „Puteva Srbije” Zoran Drobnjak kaže za Press da je za kašnjenje izgradnje autoputa na Koridoru 10 odgovorna Vlada Srbije. On kaže da je glavni problem za to što je Srbija za dvije godine napravila samo 50 kilometara autoputa (u jednom pravcu) to što Vlada tri mjeseca nije odobrila Program rada „Puteva Srbije”.
– Glavni razlog za kašnjenje izrade projektne dokumentacije na Koridoru 10 je usvajanje Plana poslovanja „Puteva” za 2009. od strane Vlade Srbije tek 14. maja 2009, iako je isti predat u februaru. UO „Puteva” dao je saglasnost na Plan javnih nabavki u junu 2009, „Putevi” su u 2009. odvojili tri milijarde dinara za projektovanje, a od toga je urađeno projekata za 1,7 milijardi, dok ostatak nije potrošen zato što je Plan usvojen sa zakašnjenjem – kaže Drobnjak.
On dodaje da je još dva mjeseca izgubljeno zbog žalbe firme „Geoput” Agenciji za javne nabavke, jer projektant koji radi idejni projekat ne može da radi i glavni projekat.
– Prošle godine NIP je finansirao samo projektovanje od Horgoša do Novog Sada, a Ministarstvo za infrastrukturu nije izdvojilo novac za projektovanje. Svi projekti na Koridoru 10 biće gotovi do 1. jula, a ove godine namenjene su četiri milijarde dinara za projektovanje, što uključuje i Koridor 10 i autoput Južni Jadran od Beograda prema Čačku. Izgradnja autoputeva i nadzor na Koridoru 10 je u nadležnosti preduzeća „Koridor 10” d. o. o. – navodi Drobnjak.
„Koridor 10” do sada je bio u nadležnosti „Puteva Srbije”, ali je ovu firmu preuzela Vlada i od nje napravila „Koridore Srbije”, koji će biti u nadležnosti Ministarstva za infrastrukturu. Na pitanje kako komentariše vijesti da će biti smjenjen, Drobnjak kaže da mu to „niko nije rekao”.
– Ne komentarišem napise ili objave u medijima, kao ni stvari o kojima niko sa mnom lično nije govorio. Smatram da sam dobro radio svoj posao. Nisam u sukobu ni sa kim, sa ministrom Milutinom Mrkonjićem pogotovo – kaže Drobnjak. Press