BANJALUKA, Vlada Republike Srpske (RS) donijela je odluku kojom se oglašava ništavnom Odluka o realizaciji prvog prioritetnog projekta modernizacije željeznica u RS od 5. marta 2009. godine, jer su svi radovi predviđeni njime obuhvaćeni drugim projektom rekonstrukcije i modernizacije.
Vlada je na današnjoj sjednici donijela rješenje i zaključak o davanju saglasnosti za rekonstrukciju i modernizaciju željezničke mreže u RS.
Šef Biroa Vlade RS za odnose sa javnošću Vera Sajić rekla je da je Odlukom Vlade od 5. marta, data saglasnost za realizaciju prve faze Prvog prioritetnog projekta modernizacije željeznica u RS, čija je predračunska vrijednost procijenjena na 105.435.000 evra.
Ona je podsjetila da je Prvim prioritetnim projektom utvrđena modernizacija dionice Vrbas most – Omarska koja obuhvata kolosiječne radove, kao i most, propuste, putne prelaze, stanične perone, strehe, nadvožnjake i stanične zgrade.
“U međuvremenu, ostvareni su kontakti sa potencijalnim kreditorima projekta rekonstrukcije i modernizacije željezničke mreže na dionicama Doboj – Banjaluka – Prijedor – Novi Grad, zatim Doboj – Petrovo i Caparde – Zvornik, čime bi se u potpunosti rekonstruisao i modernizovao koridor Novi Grad – Zvornik, uključujući i tunel Križevići”, navela je Sajićeva.
Ona je dodala da je to i obaveza RS po Sporazumu o uspostavljanju BH – željezničke javne korporacije i u saglasnosti sa strategijom razvoja “Željeznica RS”.
“Ova okolnost je učinila nepraktičnim realizaciju Prvog prioritetnog projekta Faza 1, jer su svi radovi predviđeni njime obuhvaćeni predmetnim projektom rekonstrukcije i modernizacije”, objasnila je Sajićeva.
Ona je precizirala da ukupna procijenjena vrijednost ovog projekta iznosi 225.000.0000 evra i da će se sredstva za realizaciju projekta obezbijediti kreditnim zaduženjem ŽRS u kome će Vlada RS biti garant i koja će u toku provođenja tenderskih procedura dati sve neophodne garancije za finansiranje projekta.
Sva sredstva koja Vlada RS uloži u finansiranje projekta biće registrovana kao povećanje vlasničkog udjela RS u osnovnom kapitalu ŽRS AD Doboj, što daje legalitet Vladinim ulaganjima u ovaj infrastrukturni projekat.